ההנפקה בדיסקאונט הפילה את מניית אינסוליין בעוד 30%

מפתחת המכשור הרפואי לסוכרת מתכוונת לגייס 4.5 מיליון שקל ■ זקוקה למימון עד שתצליח להירשם לשיווק בגרמניה, מהלך הנתקל בקשיים

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת המכשור הרפואי לסוכרת, אינסוליין , אשר ספגה פגיעה משמעותית לפני כחודש וחצי לאחר שהמבטח הממשלתי בשוק הגרמני לא צירף אותה לסל הבריאות, יורדת היום ב-30% לקראת הנפקה על בסיס תשקיף מדף.

בהנפקה מבקשת אינסוליין לגייס סכום של 4.5 מיליון שקל לפי מחיר של 18 אגורות למניה - דיסקאונט של 36% על מחיר המניה הבוקר. בשקלול האופציות הניתנות במסגרת ההנפקה, הדיסקאונט אף גדל.

הירידה במניה היום מגלמת לאינסוליין שווי שוק של פחות מ-30 מיליון שקל, ובסך הכל ירדה מניית החברה מלפני ההודעה על הבעיה בשוק הגרמני ועד היום בכ-83%. כנגד אינסוליין גם הוגשה תביעה ייצוגית בנוגע לדיווחי החברה לגבי סיכויי האישור של המוצר בגרמניה.

אינסוליין זקוקה למימון נוסף, מאחר שהיא אינה צפויה לרשום הכנסות משמעותיות עד שתצליח להירשם לשיווק בשוק הגרמני, שהוא שוק היעד העיקרי ולמעשה היחיד שלה. או שלחלופין, תבנה ותוציא לפועל אסטרטגיה לכניסה לשוק מהותי אחר. לאחרונה החברה מסרה כי הייתה לה פגישה חיובית עם הגוף הרושם בגרמניה, אשר אמור לקבל החלטה סופית בעניין, אולם עדיין אי אפשר לדעת מתי צפויה ההחלטה והאם תהיה חיובית הפעם. במצגת של אינסוליין נאמר כי החברה מכוונת את פעילותה כרגע גם למדינות נוספות. הכנסותיה ב-2014 הסתכמו בחצי מיליון שקל בלבד, וההפסד הגיע ל-47 מיליון שקל.