נעילה חיובית בת"א; טבע עלתה 2.4%, פריגו ירדה ב-1.7%

טבע פרסמה הצעת רכש למייליאן תמורת כ-41 מיליארד דולר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

יום המסחר בבורסה (האחרון לשבוע זה) ננעל בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית באופן כללי בשוקי העולם, שסיפקה רוח גבית לשוק המקומי. נזכיר כי היום פקעו אופציות המעו"ף לחודש אפריל ומדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,675.18 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "המשקיעים ממשיכים לחפש אחר הטריגר שיניע את המשך העליות, כאשר ייתכן והצעת הרכש הצפויה של טבע למיילן יכולה להוות זרז כזה. בנוסף, הודעת בנק הפועלים מאתמול בדבר העלאת שיעור הדיבידנד עשויה להפנות את הזרקור לסקטור הבנקים. הסקטור מתומחר כעת בשוויים אטרקטיביים למדי שאליהם הגיעו מאז נודע על מינויו הצפוי של כחלון לשר האוצר. יש מקום להניח שהבנקים "יסגרו" את תשואת החסר שלהם על פני המדדים המובילים עד סוף השנה".

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אתמול (ב') בעליות שערים, על רקע חבילת תמריצים חדשה שהושקה בסין לעידוד הכלכלה, ולקראת המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015.

טבע פרסמה הצעת רכש למיילאן

טבע מוכנה לשלם סכום של 512 מיליון דולר במטרה ליישב תביעה במסגרתה נטען כי חברת Cephalon, חברה בת של טבע אותה היא רכשה ב-2011, פעלה באופן אנטי-תחרותי בכך שחתמה על הסכמים עם חברות מתחרות שיימנעו מהן לשווק גרסאות גנריות לתרופת הפרוביג'יל (תרופה לשיפור הערנות בחולי נרקולפסיה), שהיא משווקת. כך ע"פ דיווח שפורסם אתמול (ב') ב"רויטרס".

טבע מציעה עבור מיילאן 41 מיליארד דולר, בהצעת רכש עוינת, לאחר התנגדותו של דירקטוריון מיילאן לעסקה המוצעת. טבע מציעה 82 דולר למניה, כלומר פרמיה של 20.5% על מחיר מניית מיילאן. טבע מעריכה שניתן להשלים את העסקה עד סוף השנה.

בנק הפועלים דיווח אתמול כי הדריקטוריון החליט להגדיל את שיעור הדבידנד שהבנק ישלם לבעלי מניותיו. בישיבתו היום, החליט הדירקטוריון לחלק 20% מהרווחים השנתיים כדיבידנד, בהתאם לאישור המפקח על הבנקים. האישור הקודם לבנק היה לחלק 15% מהרווח הנקי כדיבידנד.

חברת סאפיינס הודיעה הבוקר כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף כספי של 15 סנט למניה ובהיקף כולל של כ-7.2 מיליון דולר (כ- 29 מיליון שקל) במזומן לבעלי המניות בחברה. היום הקובע לחלוקת הדיבידנד הוא 21 במאי, והחלוקה בפועל תתבצע ביום 1 ביוני.

קמהדע דיווחה אתמול כי תוצאות הניתוחים הסטטיסטים שביצעה בתרופת ה-AAT מצביעות על שיפורים מובהקים קלינית וסטטיסטית במדדי תפקודי ריאה.

אינסוליין דיווחה הלילה כי הצליחה לגייס כ-6.1 מיליון שקל בהנפקה.

גם חברת סלקט ביומד דיווחה כי גייסה 6.6 מיליון שקל במסגרת הנפקה לציבור שקיימה החברה אתמול. במסגרת ההנפקה הציעה החברה 9000 חבילות שכללו 500 מניות במחיר 1.46 שקל למניה ו-500 אופציות ללא תמורה במחיר מימוש 1.85 שקל.

חברת ביולייט הודיעה היום כי חברת הבת, איי-אופטימה, השלימה מכירה ראשונה של פרוצדורות לניתוחי גלאוקומה תוך שימוש במערכת ה- IOPtiMateTM למרכז רפואי פרטי ברומניה.