שלמה נחמה מאמין בדוראד: אלומיי השקיעה בדורי אנרגיה 28 מיליון ש'

מימשה אופציה להגדיל ל-49% את חלקה בדורי אנרגיה, שמחזיקה 19% מתחנת הכוח הפרטית דוראד

חברת האנרגיה אלומיי קפיטל, שבשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, דיווחה היום על מימוש אופציה לרכישת 9% ממניות דורי אנרגיה, בדרך של הקצאה, תמורת כ-28 מיליון שקל (כ-7 מיליון דולר). כתוצאה מהמימוש גדל חלקה של אלומיי בדורי אנרגיה ל-49% ויש לה אופציה לרכוש עוד 1% מחברה זו עד מאי 2016. ביתרת מניות דורי אנרגיה מחזיקה קבוצת דורי, שבשליטת גזית גלוב.

דורי אנרגיה מחזיקה בכ-19% ממניות דוראד, בעלת תחנת כוח פרטית לייצור חשמל באשקלון. יתר השותפות בדוראד הן חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), אלדקום של יוסף אדלסבורג והחברה הטורקית זורלו. דוראד החלה לפעול לפני כשנה, ובדוחות 2014 הציגה הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל, שהניבו לה רווח של 80 מיליון שקל.

בד בבד ממשיכות לפגוע בקבוצת דורי ההשלכות השליליות של השערורייה החשבונאית שהתגלתה בחברה הבת דורי בניה במהלך 2014. הבוקר עדכנה חברת מידרוג על הורדת דירוג החוב שלה מ-A2 ל-A3, תוך הותרת הדירוג ברשימת מעקב (Credit Watch) עם השלכות שליליות. לקבוצת דורי שלוש סדרות אג"ח נסחרות, בהיקף כולל של כ-400 מיליון שקל, בתשואות של 1.5%-3%.

השערורייה החשבונאית בדורי בניה החלה בדיווח על סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות שצפתה החברה מפרויקטים בביצועה, והסתיימה בהפסד ענק של יותר מ-420 מיליון שקל אשתקד. במידרוג מסבירים כי הדרמה גררה שחיקה ביחסים הפיננסיים וצורכי נזילות גבוהים של החברה, שהשפיעו לשלילה גם על בעלת השליטה.

במידרוג מוסיפים, כי לצד הפגיעה שנרשמה עד כה, "קיים חשש לשחיקה נוספת בהון העצמי וגידול בצורכי המזומנים של דורי בניה, בין היתר על רקע תביעה משפטית בגין פרויקט דוראד, עיכוב בהשלמת מספר פרויקטים נוספים בדורי בניה ותביעות משפטיות נוספות כנגדה".

יחד עם זאת, קבוצת דורי נהנית מגב חזק שמספקת לה בעלת השליטה, גזית גלוב, ועד כה העמידה קבוצת דורי לדורי בניה מסגרות אשראי בהיקף של כ-590 מיליון שקל, באמצעות הזרמות הון וחוב מגזית גלוב. במידרוג מציינים כי "נזילות החברה ויכולתה להמשיך לתמוך בדורי בניה נשענת על המשך תמיכה מגזית, והצלחתה בהגדלת מלאי הקרקעות שישמשו בטווח ארוך".

קבוצת דורי נסחרת בשווי של כ-80 מיליון שקל, אחרי צניחה של יותר מ-80% מערכה בשנה האחרונה.