תמיכת גזית גלוב בדורי בניה הכושלת - כבר 625 מיליון שקל

המרת החוב של דורי בניה להון תעביר את החברה מגירעון של רבע מיליארד ש' להון חיובי של 318 מ' ש', ולא תשפיע מהותית על ההון של גזית גלוב

קבוצת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל ממשיכה לפעול לייצוב חברת הביצוע הכושלת דורי בניה , ולהזרים לה סכומי עתק המצטברים כבר לסכום של כ-625 מיליון שקל. היום פרסמה גזית גלוב הצעה למתווה לחיזוק ההון של קבוצת דורי, שבאמצעותה היא מחזיקה בדורי בניה, שעיקרו המרת מלוא החוב של קבוצת דורי כלפיה בסכום של 210 מיליון שקל, לשטרי הון לא המירים.

נוסף על כך תעמיד גזית גלוב לקבוצת דורי 35 מיליון שקל כנגד הנפקת שטר הון נוסף. בעקבות המהלך, ההון העצמי של קבוצת דורי (כולל זכויות מיעוט) צפוי לעמוד על 448 מיליון שקל. בסוף 2014 עמד ההון העצמי של קבוצת דורי (כולל זכויות מיעוט) על 210 מיליון שקל. המתווה לא צפוי להשפיע באופן מהותי על הרווח וההפסד או על הונה העצמי של גזית גלוב.

בד בבד, מציעה קבוצת דורי להמיר את מלוא החוב של דורי בניה כלפיה, בהיקף של כ-625 מיליון שקל, למניות דורי בניה, לכתבי אופציה המירים למניות דורי בניה, ולשטר הון צמית. הונה העצמי של דורי בניה (כולל זכויות מיעוט) צפוי להגיע ל-318 מיליון שקל, לעומת גירעון של 252 מיליון שקל שהציגה בסוף 2014.

התמורה בעסקה נקבעה לפי מחיר של 2.5 שקלים למניה ולכתב אופציה - יותר מכפול משווי מניית דורי בניה הבוקר - 1.2 שקל - שהגיבה בעליות מתונות להודעה. מניית קבוצת דורי קפצה בכ-9%. ביצוע המתווה כפוף לאישורים הנדרשים מהחברות.

התמיכה הפיננסית שלה נדרשת דורי בניה מגיעה בעקבות השערורייה החשבונאית שהתגלתה בה במהלך 2014, עם דיווח על סטייה מהותית באומדני עלויות והכנסות מפרויקטים בביצועה, שהסתיים בהפסד ענק של יותר מ-420 מיליון שקל אשתקד.

במסגרת התמיכה בדורי בניה, עד כה הזרימה קבוצת דורי אליה כ-520 מיליון שקל, ואישרה מסגרת אשראי נוספת של כ-70 מיליון שקל, שיחד עם הסכום החדש שעליו דיווחה היום (35 מיליון שקל), מצטבר לסך המוזכר. בקבוצה הסבירו כי "מטרת הזרמת הסכום הנוסף לדורי בניה היא בעיקר לשם פירעון והקטנת מסגרות האשראי של דורי בניה בבנקים".

בדורי ציינו היום, כי "הצעת המתווה מתבססת על ההנחה שלדורי בניה קיימת הנהלה יציבה הפועלת במרץ להבראתה, ולפיכך הסדרת תנאי כהונתם הקבועים של יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל דורי בניה המכהנים בדורי בניה במועד זה היא קריטית להמשך הבראתה".

לאחר שהפרשה התחילה להתגלגל, בחודש יוני האחרון התפטר מתפקידו מנכ"ל דורי בניה, אריק וילנסקי, והחברה החליטה להחזיר לראשותה את אסף מור, שכיהן כמנכ"ל דורי בניה בשנים 2008-2011, כשהייתה בשליטת אורי דורי, והוביל את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב.

בחודש נובמבר, לאחר שכבר התבררה השערורייה החשבונאית בדורי במלוא חומרתה, הודיע רונן אשכנזי, שותפה של גזית גלוב בקבוצת דורי, על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל הקבוצה ומתפקיד יו"ר דורי בניה.