ASRR מקדמת פרויקט נדל"ן יוקרתי במיאמי בכ-100 מ' ד'

חלקה של ASRR בנכס יעמוד על כ-25% ■ בעלי השליטה יזרימו לקופתה את ההון הנדרש - 11 מ' ד'

אלכס ספיר / צילום: תמר מצפי
אלכס ספיר / צילום: תמר מצפי

אלכס ספיר ורותם רוזן ממשיכים לפעול להרחבת פעילותה של חברת איי.אס.אר.אר (ASRR) בארה"ב. חברת הנדל"ן שבשליטת השניים עדכנה אמש על פיתוח פרויקט נדל"ן שבכוונתה לקדם יחד עם שותפים באזור מיאמי שבפלורידה, בהשקעה מצטברת של מעל ל-100 מיליון דולר (כ-400 מיליון שקל).

ASRR חתמה על הסכם לרכישת נכס בשדרות קולינס, הממוקמות ברצועת חוף צפונית למיאמי, תמורת כ-40 מיליון דולר ובכוונתה להשקיע כ-60 מיליון דולר נוספים בפיתוח הנכס - מרבית הסכום נועד לעלויות הבנייה והיתר לעלויות המימון. את הרכישה מבצעת ASRR יחד עם חברת Suzer Group הטורקית, שרכשה איתה מוקדם יותר השנה בניין במנהטן שבניו יורק. בכוונת ASRR והחברה הטורקית לצרף שותפים נוספים לעסקה, כך שחלקה של ASRR בנכס יעמוד על כ-25%.

על הנכס הנרכש קיים כיום בניין מגורים בו 41 דירות ומגרש חניה והשותפים בעסקה מתכננים להרוס את המבנה הקיים, ולהקים במקומו מלון יוקרה עם 80 חדרים, ומעליו 10 דירות יוקרה, ממכירתן היא צופה הכנסות של כ-75 מיליון דולר. עוד מוסיפים ב- ASRR כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי שהיא צופה מהמלון יעמוד על כ-8 מיליון דולר, מול יתרת חוב של כ-30 מיליון דולר. ב- ASRR מציינים כי טרם הוגשו תכניות והתקבלו היתרים לבניית הפרויקט, והם מעריכים כי משך ביצועו עד למסירת הדירות ועד לקבלת תזרים מפעילות המלון, יעמוד על שנתיים-שנתיים וחצי.

סך השקעתה של ASRR בנכס תעמוד על כ-11 מיליון דולר, וצמד בעלי השליטה, הודיעו לחברה על מימוש מלוא האופציות שהוקצו להם במסגרת הנפקת זכויות - מהלך שיזרים לקופתה של ASRR כ-32 מיליון שקל (כ-8 מיליון דולר) - סכום שישמש את ASRR לביצוע ההשקעה. בנוסף, ספיר ורוזן יעמידו לחברה הלוואת גישור של כ-3 מיליון דולר, שתשלים את הסכום הנדרש לביצוע ההשקעה.

מלון שני בחודשיים

הקמת בית המלון המתוכנן אינו ההשקעה הראשונה שמבצעת ASRR בתחום המלונאות מאז רכשו ספיר ורוזן את השליטה בה לפני כשנה. בחודש שעבר השלימה ASRR עסקה לרכישת בית מלון במנהטן תמורת כ-205 מיליון דולר בשותפות שווה עם משקיע אמריקאי. ASRR צפויה לרשום רווח לפני מס של כ-60 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של השנה, בעקבות עליית שווי הנכס מאז הרכישה.

היום עדכנה ASRR על פינוייה של חברת הניהול הקודמת מהמלון, בהתאם לצו בית משפט, ועל כניסתה של רשת אינטרסטייט (Interstate Hotels & Resorts) לניהול במקומה, תמורת דמי ניהול של 1.5% מהכנסות המלון, בנוסף לדמי הצלחה, בתלות בתוצאות שיציג המלון. ASRR נסחרת בבורסה בשווי של קרוב ל-100 מיליון שקל, אחרי שמנייתה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה.

ספיר ורוזן הצטרפו לבורסה המקומית באפריל שעבר עם רכישת השליטה בחברה (אז אי.ג'י.אר.אי) מידי שאול אלוביץ' תמורת כ-20 מיליון שקל, ולאחר מכן הסבירו כי "נדבך ראשון במסגרת האסטרטגיה של בעלי השליטה, היא לפתח את עסקיה בארה"ב".