מרכז מסחרי ראשון יקום באפרת בהשקעה של 60 מיליון שקל

חברת צ.פ תשלם כ-21 מיליון שקל למדינה ■ בכוונת החברה לבנות במקום מרכז מסחרי שיכלול כ-8500 שטחי מסחר ועוד כ-2000 מ"ר למשרדים, לצד 40 יחידות דיור, בהשקעה כוללת בהיקף של כ-100 מיליון שקל

פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר
פועל באתר בנייה / צילום: איל יצהר

לאחר מספר רב של דחיות, נסגר לאחרונה מכרז לבניית מרכז מסחרי ראשון ביישוב אפרת שביהודה ושומרון. מדובר במכרז שפרסם משרד הבינוי יחד עם הממונה על הרכוש הממשלתי באיו"ש המתייחס למתחם המאפשר בניית פרויקט למסחר ותעסוקה לצד 40 יחידות דיור. במכרז זכתה חברת צ.פ חברה לבניין שהייתה המציעה היחידה. מדובר בפעם הראשונה שביישוב אפרת ייבנה מרכז מסחרי בסדר גודל שכזה.

כאמור, המכרז נסגר לאחר מספר גדול של דחיות בשנה האחרונה, לאחר שפורסם במקור בפברואר 2013, ולאחר שמכרז דומה על אותה הקרקע בוטל לפני שנים ארוכות, בינואר 2007. בפרסום הראשוני של המכרז עמד מחיר המינימום על כ-1.68 מיליון שקל ועלות הפיתוח נקבעה על גובה של כ-14.3 מיליון שקל ולאחר הדחיות פורסם המכרז בתנאים שונים, כאשר עלות הפיתוח כמו גם מחיר המינימום עודכנו כלפי מעלה ועמדו על כ-18 מיליון שקל ועל כ-1.9 מיליון שקל בהתאמה.

חברת צ.פ הציעה במכרז 2.74 מיליון שקל על המגרש, כ-12 מיליון שקל פחות ממחיר השומה שנקבע על כ-15 מיליון שקל. בתוספת עלות הפיתוח, תשלם החברה כ-21 מיליון שקל למדינה. בכוונת החברה לבנות במקום מרכז מסחרי שיכלול כ-8500 שטחי מסחר ועוד כ-2000 מ"ר למשרדים, לצד 40 יחידות הדיור, בהשקעה כוללת בהיקף של כ-100 מיליון שקל, כאשר ההשקעה המתוכננת במרכז המסחרי לבדו עומדת על כ-60 מיליון שקל.

"לקניון בתוך יישוב ביהודה ושומרון יש יתרונות רבים", אמר צבי פוקס, הבעלים של חברת צ.פ לאחר הזכייה במכרז, "בראש ובראשונה מבחינה ביטחונית, מדובר בקניון שיוקם באזור מאובטח. בנוסף, אפרת צפויה להכפיל את גודלה בתוך 3 שנים כאשר עוד 800 משפחות יגיעו להתגורר ביישוב בין היתר בשל השקעות רבות של המועצה בשנתיים האחרונות. בימים אלה אנחנו עורכים מחקר שוק מקיף כדי לבדוק מה הצרכים של תושבי הגוש ולאחר מכן נחליט על תמהיל החנויות בקניון החדש".

על פי הערכות של גורמים בענף הנדל"ן, דמי השכירות בקניון החדש ינועו בממוצע של 60 שקל למ"ר ו-90 שקל למ"ר בחלק המסחרי. גם באפרת בירכו על תוצאות המכרז. ראש המועצה, עו"ד עודד רביבי אמר: "הגיע הזמן שאחרי 30 שנה מאז הוקמה אפרת כבירת גוש עציון יוקם מרכז מסחרי גדול שיכלול חנויות ומשרדים וישמש גם כמרכז בילוי ותרבות לכל תושבי גוש עציון".