עדיין חיה ובועטת

קשה שלא להתרשם מהישרדותה של מחלקת התעודה בערוץ 1

"ההרצלים", יום ג' 21:00, ערוץ 1

כמעט כולם מכירים את סיפור משפחתו של תיאודור (בנימין זאב) הרצל: רדופים, לוקים בנפשם, מומרים ועוד - עד שבעיני המאמינים האנטי-ציוניים היה גורל זה כעין הוכחה לשורש הרע הטמון ברעיון הציוני כולו.

אלא ש"שושלת הרצל" לא תמה עם צאצאיו הישירים. קרובי משפחה אחרים חיים עד היום בינינו - בישראל וברחבי מרכז ומזרח אירופה. כולם מודעים לקשר המשפחתי, אך רבים מהם העדיפו במשך השנים להצניעו.

הסדרה מעניינת לכשעצמה, אך קשה גם שלא להתרשם שוב מהישרדותה של מחלקת התעודה בערוץ 1, שעדיין חיה ובועטת, כשכל הפוליטרוקים שניסו להתנכל לה במשך השנים כבר צללו לתהומות הנשייה.

סדרות תיעודיות שכאלה, על נושאים ישראלים ויהודים, הם בדיוק מה שמצופה ממחלקת תעודה של ערוץ ממלכתי - וכאשר גם התוכן מרתק, הרי שיש תמורה בעד האגרה שהפסקנו לשלם לפני כשנה (ועדיין מחכה לנו בסיבוב).

* ציון: 9

סגנית ראשונה

"VEEP", יום ג' 22:00, ערוץ yes oh

ג'וליה לואיס דרייפוס, מי שהייתה איילין ב"סיינפלד" המיתולוגית, היא ככל הנראה היחידה שצלחה בשלום את 20 השנים שחלפו מאז ימי תהילתה של הסדרה ההיא.

אמנם הדרך לגאולה לא הייתה קלה, אבל אם על סדרות קומיות אחרות בכיכובה נמתחה ביקורת נוקבת, הרי שעל תפקידה כסגנית הנשיא ב"VEEP", היא זוכה בינתיים רק לשבחים ולפרסים.

האמת? בצדק! הסדרה הזאת אולי לא תגלגל אתכם מצחוק, אבל היא בהחלט שנונה דיה בכדי לקחת את צופיה לחצי שעה של נחת.

אם כשעלתה הסדרה לראשונה לפני 3 שנים בדיוק חשבו כולם שמדובר בעוד מהתלה על חשבונה של מושלת אלסקה לשעבר והמועמדת לסגנות הנשיאות, שרה פיילין - הרי שלפחות את הקוף הזה הורידה כבר "VEEP" מגבה: היא מוצלחת בזכות עצמה.

* ציון: 9