סמסונג ו-Mybitat יפתחו פתרון "בית חכם" לבני הגיל השלישי

חיישנים ואלגורתמים חכמים של סמסונג וכלי היתוך מידע ואנליטיקה של הסטארט אפ הישראלי Mybitat ישמשו לפיתוח פתרון "אינטרנט של הדברים" בבית

פנסיה / צלם: ניצן דבי
פנסיה / צלם: ניצן דבי

ענקית האלקטרוניקה סמסונג והסטארט-אפ הישראלי Mybitat יפתחו יחד פתרון בית חכם חדשני המיועד לשפר את איכות חייהם של קשישים ולאפשר להם להמשיך ולהתגורר בביתם ללא פיקוח צמוד.

על-פי מחקר של מכון פיו, בארה"ב לבדה פורשים מדי יום לגמלאות יותר מ-10,000 בני דור ה-baby boomer (ילידי 1946-1964). על-פי מחקר אמריקאי אחר, כ-90% מתוכם מעדיפים להמשיך להתגורר בביתם ולשמור על עצמאותם, בלי להפוך לנטל על המשפחה או לפתח תלות במטפלים ביתיים.

הפתרון המשותף יכלול חיישנים מתקדמים, אלגוריתמים, כלי מיזוג נתונים וכלי אנליטיקה התנהגותית שיאפשרו ניטור השגרה היומית ורווחתם של קשישים השוהים בבית בגפם. הפתרון המשותף יזהה שינויים בהתנהגות או במצב הבריאותי של הקשישים ויתריע בפני קרובי משפחתם או ארגוני סיוע במידה ויש צורך בעזרה. הניטור מרחוק, שיוכל לזהות ולעקוב אחר שינויי דפוס מצבם של הקשישים, יאפשר להם להתאים את הסביבה הביתית שלהם כך שיוכלו להמשיך ולהתגורר בביתם בביטחון ובעצמאות רבה יותר.

"סמסונג מאמינה כי האוכלוסייה הקשישה יכולה ליהנות מטכנולוגיות חדשות שיאפשרו לה לשפר את איכות החיים," אמר קרטיס ססאקי, סמנכ"ל בפיתוח Ecosystem במרכז האסטרטגיה והחדשנות של סמסונג. "העבודה שלנו עם Mybitat תוכל לפשט גורמים מרכזיים בתהליך ההזדקנות ולהקל באופן משמעותי על יחידים ומשפחות".

"אנו מאמינים כי יש מקום רב לשיפור במערכות הקיימות לטיפול בהזדקנות", אמר מתי כוכבי, מייסד Mybitat. "אנו מעוניינים להגדיר מחדש את המערכות הללו ולספק לאוכלוסייה המזדקנת חלופות זולות אשר פותחות בפניה אפשרויות חדשות. שיתוף הפעולה הזה עם מרכז האסטרטגיה והחדשנות של סמסונג יאפשר לנו להגיע מהר יותר ליום שבו יותר קשישים חיים בבריאות טובה יותר בסביבה מוכרת ונוחה".