בזק נלחמת: לא תאפשר למתחרים שימוש בטלפוניה

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לבזק: "תשאי בכל התוצאות"

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

דיון נוסף במשרד התקשורת בהשתתפות המפעילים ובזק בנושא הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי), מסתיים בהמשך הסירוב וההתנגדות של בזק לאפשר למתחרותיה להשתמש בשירותי הטלפוניה שלה, במתכונת ובאופן שבו המשרד הדורש. ההתנגדות של בזק הביאה את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר להזהיר את בזק שבמידה ובזק לא תעמוד בתאריך היעד של 17 במאי להקצאת שירות הטלפוניה שלה למתחרים, היא תישא בכל התוצאות.

חברות התקשורת התכנסו היום לשולחן עגול במסגרתו ניסו לקדם את נושא הטלפוניה כחלק מהרפורמה בשוק הקווי, ולפיה בזק אמורה לאפשר למפעילים מתחרים להשתמש בשירות הטלפוניה שלה כדי להגביר תחרות בשוק התקשורת.

בזק הופיעה לדיון שנדמה שהיא רואה בו מלחמת התשה מול המשרד כדי להרוויח זמן, וחזרה ואמרה שהיא לא תעמוד בדרישת המשרד והיא לא מקבלת את הדרכים שהמשרד הציע כדי לאפשר את השירות, מפני שזה פתרון בלתי אפשרי מבחינתה ולא ישים טכנולוגית.

בזק עקבית בעמדה שלה שטלפוניה במתכונת שהמשרד רוצה מחייבת החלפה של מערכת המיתוג, וזהו פתרון שעשוי להימשך שנתיים. על פי נוכחים בדיון, בזק גם לא נוקבת בתאריך חלופי להקצאת השירות וכל מה שהיא עושה זה להתמקד בהתנגדות ובסירוב לאפשר שימוש בטלפוניה שלה מבלי שניתן יהיה להבין באילו תנאים היא כן תהיה מוכנה לכך.

כאמור, היחס של בזק לנושא הביא את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר להזהיר את החברה שלהתנהלותה יהיה מחיר.