פרוות מגן

"מבט שני" בערוץ 1 ישדר הערב תחקיר מקומם במיוחד

מעיל פרווה / צילום: שאטרסטוק
מעיל פרווה / צילום: שאטרסטוק

"מבט שני", יום ד' 21:00, ערוץ 1

הנה תחקיר מצוין ומקומם במיוחד: נדמה כי בעת שכמעט כל העולם הנאור מאוחד בחוקים נגד סחר בפרוות, דווקא ישראל נמצאת (שוב) בצד האפל של האנושיות.

חקיקה נגד סחר בפרוות תפגע בביטחון הלאומי של ישראל, לא פחות, כך מזהירים הפועלים לסיכול חקיקה בנדון, כשהם מתכוונים פחות לביטחון הלאומי ויותר לביטחון הפיננסי של התעשיות הביטחוניות ושל "הביטחוניסטים" במיל' שעושים יפה לביתם.

כך, באמצעות לוביסטים, מטורפדת חקיקה שנהנית, לכאורה, מתומכים בלבד. הנה כי כן, דרך הצוהר הקטן הזה יכול האזרח להשקיף בעצב אל תהליכי קבלת ההחלטות במדינה.

* ציון: 9

יש לי אחות!

"האחות ג'קי" - עונה אחרונה, יום ד' 22:00, ערוץ הוט פלוס

ותגידו יפה שלום לאידי פאלקו, הלא היא "האחות ג'קי" שהעונה השביעית והאחרונה שלה תשודר החל מהערב בישראל.

מי שנמצאת בסדרות טלוויזיה שונות כבר כמעט מאז ומעולם, ושלנצח תיזכר ככרמלה סופראנו, מסיימת החל מהערב את התפקיד "השני הכי מפורסמם" שלה, כאחות שלוקחת ללב, לוקחת סמים, לוקחת את החיים לקצוות.

גם מי שלא עקב באופן סדיר (כמוני) אחר תהפוכות חייה של "האחות ג'קי", לא יכול שלא להריע לשחקנית המוכשרת הזאת.

* ציון: 8

פוסט-מורטם

"סיפור שמתחיל בפוסט", יום ד' 21:00, ערוץ 8

מה הקשר בין ניצולי שואה, אהבה חופשית והזכות להורות? האמת שאין - למעט בכותרתה של הסדרה הזאת, שהפרק השלישי והאחרון שלה ישודר הערב.

בעייתה העיקרית של "סיפור שמתחיל בפוסט", לטעמי, היא שהיא ניסתה לאגד תחת אותה כותרת ש3 סיפורים שונים בתכלית, שהמשותף להם הוא רק הפלטפורמה. באותה מידה היא הייתה יכולה להיות "סיפור שמתחיל בכתבת טלוויזיה" או "סיפור שמתחיל במכתב" - והרי כל סיפור בחיים מתחיל ממשהו, לא?

ובכל זאת, כל סיפור בסדרה התיעודית הזאת הוא מעניין לכשעצמו. אחרי שהתוודענו לגלגולה של תמונה מפולין של לפני המלחמה ההיא, ואחרי שחזינו בניסיון ליזום אהבה חופשית ברשת, הפרק של הערב יחבר אותנו (אם כי באופן עקיף מאוד) לאקטואליה, עם תהייה על הזכות להיות הורה.

נכון שאין לפוסט ההוא קשר ישיר לאירועי השעה, אך בכל זאת, כשצפיתי בפרק, לא יכולתי לנתק אותו ממראות הרכבת האווירית של התינוקות הנפאלים שכיכבה במשדרי החדשות של הימים האחרונים.