לחובבי הקולנוע: "פסטיבל סרטי פועלים" ו"פסטיבל סולידריות"

לפסטיבל סרטי פועלים, המתקיים מדי שנה ב-1 במאי, קם השנה מתחרה בשם "פסטיבל סולידריות" ■ שני הפסטיבלים יקרינו את אותו סרט: "הרוח של 45" של הבמאי קן לואץ'

לפסטיבל סרטי פועלים, המתקיים מדי שנה ב-1 במאי (יום הפועלים), קם השנה פסטיבל מתחרה בשם "פסטיבל סולידריות", שייערך גם הוא ב-1 במאי ויימשך - בדיוק כמו פסטיבל הפועלים הוותיק - למשך 3 ימים.

שני הפסטיבלים יקרינו את אותו סרט: "הרוח של 45" של הבמאי הבריטי המוערך קן לואץ', שכהרגלו קורא להחרים את ישראל אך מפיץ אץ סרטיו ברשת בתי הקולנוע "לב".

בשני הפסטיבלים - הפועלים והסולידריות - רואים בסרט של לואץ' את "גולת הכותרת של הפסטיבל", ונשאלת השאלה האם לא יהיה נכון יותר לפעול בסולידריות ולאחד את שני הפסטיבלים?

אנחנו ממליצים לקהל הרחב לפקוד את שני הפסטיבלים ולהתייחס אל שניהם כאל חלק מחג אחד שאיבד מחשיבותו הסמלית, וליהנות מסרטים ישראלים תיעודיים מעניינים כמו "מנפאואר", המספר על חייהם של מהגרי עבודה בישראל בשנים האחרונות, ו"מרד הימאים" של ג'אד נאמן, על מחאת הימאים של הצי הסוחר הישראלי ב-1951 כנגד תנאי העסקה פוגעניים, שטורפדה בכוח על-ידי משטרת ישראל, בהוראתו של בן-גוריון.

איפה וכמה: "פסטיבל סרטי פועלים", סינמטק חיפה; "פסטיבל סולידריות", סינמטק תל-אביב. יום ו' 1 במאי עד יום א' 3 במאי. מחיר: 38 שקל.