וול סטריט קפצה אך ה-S&P 500 איבד השבוע 0.5%

מאקרו: מדד ה-ISM והוצאות הבנייה אכזבו, אך מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה ■ רוב שוקי העולם היו סגורים היום לרגל 1 במאי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

וול סטריט ננעלה היום (ו') בעליות שערים בהובלת מניות הביוטק, אחרי ירידות של עד 1.6% אתמול. בסיכום שבועי איבד מדד S&P 500 כ-0.5% מערכו. רוב שוקי העולם היו סגורים היום לרגל ה-1 במאי. ברקע, נתוני מאקרו והמשך עונת הדוחות לרבעון הראשון.

"השבוע הזה הרגיש כמו טלטול פוזיציות רבות ומצליחות שהיו פתוחות במשך חודשים. מה שרואים היום זה התאוששות מכמה ימים קשים שהיו מוקדם יותר השבוע. אנשים מנצלים הזדמנויות כי יש מציאות בשוק", אמר לסוכנות בלומברג דניאל היידל, מנהל השקעות ב-U.S. Bank.

ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים של אונ' מישיגן לחודש אפריל, שעלה ל-55.9 נקודות מ-93 בחודש מארס. המדד יצא בהתאם לתחזיות האנליסטים. מנגד, הוצאות הבנייה ירדו ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.4%. כמו כן, מדד ISM נותר על 51.5% בעוד אנליסטים ציפו ל-52.5%. מיד לאחר פרסום הנתונים התחזק הדולר מול המטבעות העיקריים.

הודעת הריבית של הפדרל ריזרב מיום רביעי נתנה את הטון במסחר השבוע, לצד קריאת התמ"ג לרבעון הראשון. בוול סטריט מעריכים שהפד נחוש בדעתו להעלות את הריבית השנה למרות הנתונים המצביעים על האטה בצמיחה. זו תהיה העלאת הריבית הראשונה מאז 2006, וההערכה הרווחת היא כי ההעלאה תתרחש בספטמבר.

מדדי המניות המובילים בוול סטריט אמנם חזרו לרשום שיאים בשבוע שעבר, אולם מאז הם נסוגו והמסחר תנודתי במיוחד. "השווקים הופכים להיות מאוד טקטיים ומשקיעים פועלים לממש רווחים מהר. בשורה התחתונה המשקיעים רוצים צמיחה כלכלית מהירה וריבית אפסית - וזה לא הולך לקרות", אמר לסוכנות בלומברג מייקל אינגרם, אסטרטג שוק ב-BGC Brokers.

אחרי הנעילה, ברקשייר האת'אווי של וורן באפט צפויה לדווח יום לפני האסיפה הכללית השנתית המפורסמת של בעלי המניות באומהה.

לינקדאין צנחה לאחר שדיווחה אמש אחרי הנעילה על תחזיות מאכזבות לרבעונים הקרובים. חברת AIG בלטה לטובה לאחר שדיווחה אמש על דוחות טובים וכך גם מניית גיליד .