לפיד: אעתור לבג"ץ אם ליצמן לא ימונה לשר במשרה מלאה

לדבריו, יהדות התורה "לא מוכנה להכיר בנו, והם מסרבים להישבע אמונים למדינה - זו שערורייה" ■ לפיד איחל הצלחה ליורשו במשרד האוצר: "חשוב לנו שכחלון יצליח, אני לא רוצה לתקוף אותו"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

"ליצמן לא רוצה להיות שר, כי הוא לא מוכן להישבע אמונים למדינת ישראל" - כך אמר היום (שבת) שר האוצר לשעבר, ח"כ יאיר לפיד. באירוע "שבתרבות" בכפר-סבא הדגיש לפיד כי הוא ומפלגתו יעתרו לבג"ץ אם ליצמן לא ימונה לשר בריאות במשרה מלאה.

"במוצאי שבת אוציא מכתב לראש הממשלה ,שאם הוא לא ימנה שר בריאות במשרה מלאה, נפנה לבג"ץ", הוסיף לפיד - שהזכיר כי סגן שר לא יושב בישיבות ממשלה ובישיבות סל התרופות, ולכן אינו יכול לטפל בצרכי המערכת.

"לקחת כסף אין בעיה, לשלוח את הילדים שלנו לצבא זה בסדר, אבל לשיר את ההמנון או לשים סיכה עם צבעי הלאום הם מסרבים, כי הם לא מוכנים להכיר בנו. זו שערורייה", טען יו"ר יש עתיד.

"חשוב לנו שכחלון יצליח"

לפיד סירב לתקוף את יורשו במשרד האוצר משה כחלון, והדגיש כי "חשוב לנו שהוא מאוד יצליח". לפיד טען כי הוריש לכחלון "משק במצב לאין-ערוך ממה שקיבלתי", אך הזהיר מההשלכות התקציביות של ההסכמים עם החרדים: "הוא יכול לעשות דברים גדולים, אבל בשביל זה הוא צריך את הכסף. רק ההסכם של יהדות התורה הוא 4.5 מיליארד שקל. יש לי את האפשרות והחובה להיאבק איך יחלקו את הכסף של משלם המסים הישראלי".

השר לשעבר שב ומחה על הכוונה להעלות שוב את מספר השרים, כשנה בלבד לאחר העברת חוק המשילות בו הוגבלה הממשלה ל-18 שרים. "ראש הממשלה הצביע 4 פעמים בעד הורדת מספר השרים. מה קרה בשנה הזו? לא יכול להיות שנגיד שככה זה פוליטיקה. בגלל זה לאזרחים נמאס מפוליטיקאים. בארצות-הברית יש 15 שרים, בגרמניה ובצרפת 16 שרים. פה חייבים עשרות שרים וסגני שרים? כחלון חייב להגיד שאסור לדבר הזה לקרות".

אתמול (ו') הפגינו פעילי יש עתיד בתל-אביב, במחאה על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהדות התורה - הסכם שלטענתם יביא לביטול חוק השוויון בנטל ולשורה של גזרות שיפגעו במעמד הביניים.

לטענת ראשי המפלגה ופעיליה, ההסכם עליו חתמו הליכוד ויהדות התורה יביא להחזרת הקריטריונים המפלים לציבור הכללי לעומת החרדים בדיור, במיסוי, בקבורה בלימודים ועוד. "ישראל הולכת אחורה, לא ניתן לביבי למכור לנו את המדינה", קראו הצעירים.