נפאל: מניין ההרוגים באסון הגיע ל-7,040; חשש מהמונסונים

מניין הקורבנות ברעידת האדמה הקטלנית חצה את רף ה-7,000, ומספר הנפגעים הוא כ-14 אלף בני אדם ■ באו"ם מעריכים כי מספר האנשים שהושפעו מהרעש הוא כ-8 מיליון בני אדם

רעידת האדמה בנפאל / צילום: רויטרס
רעידת האדמה בנפאל / צילום: רויטרס

הממשלה הנפאלית הודיעה הבוקר (א') כי מניין ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה את המדינה עלה ועומד כעת על 7,040 בני אדם. מספר הפצועים הוא מעל 14 אלף בני אדם. במקביל, נמשכים מאמצי החיפוש אחר המטייל הישראלי אור אסרף, שנעלם באזור הלנגטנג.

שבוע אחרי הרעש הקשה, צוותי החילוץ הנפאליים איתרו הבוקר 50 גופות, ביניהן גם של מטיילים, באזור בו היכתה מפולת שלגים. הצוות לא הצליח לזהות את הגופות, ולפי ההערכה עוד כ-200 בני אדם נעדרים באזור הכפרי. "לא הצלחנו להגיע לאזור מוקדם יותר בשל הגשם ומזג האוויר הקשה", אמר אחד המחלצים.

במקביל, כלי טיס אמריקני ועליו צוות חיפוש של יותר מ-100 חיילים צפוי להגיע ולעזור בהעברת ציוד ואמצעי סיוע לאזורים המרוחקים יותר מהבירה קטמנדו.

על פי נתונים של האו"ם, כ-600 אלף בתים נהרסו או ניזוקו בתוצאה מהאסון, ועוד רבים מהניצולים ישנים בשבוע האחרון בשטחים פתוחים מפחד מפני רעשי משנה. אוהלים רבים הוקמו באצטדיון של הבירה ובמגרש הגולף שלה. עוד עלה מנתוני האו"ם כי שמונה מיליון מתוך 28 מיליון תושבי המדינה הושפעו בצורה זו או אחרת מהרעש, וכי שני מיליון יזדקקו בחודשים הקרובים למים, מזון, תרופות ואוהלים.

דבר שעלול לפגוע קשות בסיוע לאזרחים היא עונת גשמי המונסון, ולכן עיקר המאמץ הוא לספק מחסה לכל מי שזקוק לו לפני שתתחיל העונה. חשש נוסף הוא התפשטות של מחלות. "בתי החולים מלאים עד אפס מקום, יש מחסור במים, וגופות רבות עדיין קבורות תחת ההריסות", אמר נציג קרן הסיוע הבין לאומית של האו"ם. "זו קרקע נוחה מאד להתפשטות מחלות".

בתוך כך, אתמול נשלח פעם נוספת צוות מיוחד לחפש אחר המטייל הישראלי הנעדר אור אסרף, שנראה לאחרונה באזור הלנגטנג בנפאל. משלחת "ישראלייף פירסט" עם יחידות החילוץ איחוד הצלה וזק"א שלחה לאזור צוות - שכולל מקומיים, טייס מסוק, גיאולוג ואנשי רפואה דחופה - לאחר שהצליחו לצמצם את אזור החיפושים.

המשלחת יצאה עם אור ראשון בשני מסוקים מקומיים, כשהיא נושאת עימה ציוד חילוץ רב ומצלמת מנהרות מיוחדת. במשלחת מתמקדים כעת באזור שתנאיו מוגדרים "קשים" ואירעה בו מפולת סלעים בימים שלאחר הרעידה הקטלנית. "הצוות ערוך לשהייה ממושכת בשטח בתנאים הקשים השוררים באזור, והמשלחת תעשה כל מאמץ להביא מידע אודות אור", הדגישו שם. גם משלחת צה"ל הצטרפה למאמצים לאיתורו של אסרף.