הותר לפרסום: נמצאה גופתו של אור אסרף בנפאל

זאת אחרי ימים של חיפושים אינטנסיביים אחר הצעיר בן ה-22 מהיישוב להבים, שעקבותיו נעלמו מאז רעידת האדמה שפקדה את נפאל ■ צוות חילוץ ישראלי, בראשות מפקדו של אסרף, מצא את גופתו

אור אסרף / מתוך הפייסבוק
אור אסרף / מתוך הפייסבוק

שמונה ימים אחרי רעידת האדמה הקשה בנפאל, שגבתה את חייהם של יותר מ-7,000 בני אדם, צוות חילוץ ישראלי מצא היום (א') את גופתו של המטייל הישראלי אור אסרף.

ממשפחת אסרף נמסר כי "לפני שעה קלה הגיע דיווח מצוותי החיפוש בנפאל כי אותר אור אסרף, הנעדר האחרון בנפאל. צוותו הישיר של אור, מקרב בוגרי יחידת אגוז, בפיקודו של מפקדו האישי, איתר את אור בשמורת הלנגטנג, לאחר סדרת חיפושים אינטנסיביים ומפרכים בתנאי שטח בלתי-אפשריים, תוך סיכון חיים".

עוד נמסר כי "אור היה לוחם בסיירת שלד"ג וביחידת אגוז. הוא לחם במבצע 'צוק איתן', חילץ את חבריו הפצועים וההרוגים בקרב הקשה בשג'אעיה, ובעצמו נפצע בינוני בקרב. לאחר שיקום וחזרה לצה"ל, השתחרר אור משירות סדיר כלוחם, ויצא לטיול ממושך במזרח הרחוק עם חבריו לצוות, ובמסגרתו הגיע לטרק בנפאל שם מצא את מותו בטבע, אותו אהב כל כך".

המשפחה ביקשה להודות "לכל עם ישראל ולממשלת ישראל, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון, לצה"ל, למשרד החוץ, לפיקוד העורף, לשגרירות ישראל בקטמנדו, ולכל צוותי החיפוש ובתוכם המתנדבים מיחידת אגוז על מאמצי החיפוש והאיתור תוך סיכון חיים. משפחת אסרף מתכנסת ביגונה העמוק פנימה, מבכה את בחיר בניה אור אסרף, ילד אהוב, מלח הארץ, על האסון הכבד שפקד אותה. פטריק ואורית אסרף, אביו ואמו של אור, הבטיחו להשיבו הביתה וקיימו את הבטחתם".

ביום רביעי האחרון נותר אסרף הישראלי האחרון שלא נוצר עמו קשר לאחר רעידת האדמה, ומשרד החוץ הגדיר אותו נעדר. מאז יצאו מסוקים ועליהם כוחות חילוץ והצלה של פיקוד העורף בניסיון לאתר אותו באזור הלנגטנג, שבצפון המדינה, שבו הוא טייל בעת הרעש. ביום חמישי בערב הגיע אביו של אסרף, פטריק, לקטמנדו יחד עם שניים מחבריו על מנת להשתתף במאמצי החיפושים. ביום שישי אף הצליחו כוחות ההצלה האזרחיים וצה"ל לצמצם משמעותית את אזור החיפושים.

במקביל, חבריו של אסרף פתחו חמ"ל בבית המשפחה ביישוב להבים שבנגב על מנת לעקוב אחר החיפושים ולהיות בקשר עם האב ועם החרבים בנפאל. לאורך כל הימים מאז נעלמו עקבותיו שמרו בני המשפחה על אופטימיות, ורק הבוקר עוד דיבר אביו על ניסיונות לתאם עם חיל האוויר ועם משרד הביטחון שימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים לצורך החיפושים.

"האזור שבו אור נראה לאחרונה הוא אזור שופע מפולות לא פשוטות, אזור שממשיך לרעוד ומסכן גם את הכוחות שמנסים לאתר אותו ולחלץ אותו. נכנסתי לשגרירות לקבל הערכת מצב עם הכוחות שבשטח כדי לשבת ולתכנן את הצעדים הבאים של החיפושים", הסביר הבוקר אסרף האב בריאיון לוואלה! NEWS. "התמונה חלקית בגלל תנאי השטח הקשים, ואנחנו מבינים שאנחנו חייבים להשלים את התמונה ואת הפאזל שאנחנו מנסים לבנות בעמל רב, באמצעים של כלי טיס בלתי מאוישים - רחפנים, מזל"טים, מל"טים, כל מה שאפשר להעלות לאוויר כדי לאתר את הילד ולהחזיר אותו הביתה".

אסרף יצא לטרק הלנגטנג בשבת לפני שמונה ימים, שעות ספורות לפני רעידת האדמה הקשה. הוא הגיע לנפאל במסגרת טיול שאחרי שירותו הצבאי ביחידת אגוז, שבמסגרתו נלחם בקרבות שג'אעיה במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון ואיבד כמה מחבריו לצוות.