האקתון מחשוב רפואי ייערך במסגרת כנס ביומד בשבוע הבא

ההאקתון ייערך בוועידת הביומד הבינלאומית IATI Biomed 2015 ■ הצרכים: פתרונות לניטור חולים מחוץ לבית החולים, פתרונות לאבטחת מידע של חולים ופתרונות להגברת היענות המטופלים למשטר טיפולים נכון

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

ועידת הביומד הבינלאומית IATI Biomed 2015 שתיערך בשבוע הבא, תכלול אירוע "האקתון" לפיתוח מערכות בתחום המחשוב הרפואי. בין השופטים בתחרות נמצאים מנכ"ל בית החולים מב"ם ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר רוני גמזו וזיו אופק, מייסד חברת המחשוב הרפואי DBMotion, שנמכרה ב-235 מיליון דולר. את ההאקתון תלווה חברת Design IT העולמית.

גורמים בכירים מבתי החולים וקופות החולים בארץ וגם בארה"ב גיבשו את רשימת הצרכים שעל משתתפי ההאקתון לענות עליהם. הצרכים שזוהו על ידם כחשובים במיוחד למערכת הבריאות הם: פתרונות לניטור חולים מחוץ לבית החולים, פתרונות לאבטחת מידע של חולים בעת שיתוף פעולה בין מערכות בריאות שונות ופתרונות להגברת היענות המטופלים למשטר טיפולים נכון.

אירוע ההאקתון ימשך לאורך שלושת הימים של הכנס (12-14 במאי) ובמסגרתו ינסו הצוותים הנוכחים לפתח אבי טיפוס של פתרונות שיכולים לענות על הצרכים הללו. הצוות הזוכה יקבל סכום של 10,000 שקל וליווי של DesignIT ושל אחד משופטי התחרות בפיתוח המוצר.

לדברי ד"ר בני זאבי ורות אלון, יו"רים משותפים של כנס IATI BIOMED, "החדשנות והיצירתות של יזמים ישראלים יכולה להביא לפיתוח של טכנולוגיות פורצות דרך בתחום הרפואה הממוחשבת והדיגיטלית, שישפרו את חייהם של מליוני אנשים בעולם".