מנכ"לית יוניליוור ישראל: הרווחיות שלנו - מהנמוכות בעולם

הצצה ראשונה ל"ליידי גלובס" ■ ענת גבריאל: "בעיית יוקר המחיה היא לא רק מחירי המזון הגבוהים... אבל כעסו של הציבור מופנה בעיקר כלפינו"

ענת גבריאל / צילום: שי יחזקאל
ענת גבריאל / צילום: שי יחזקאל

את הקילומטראז' בקריירה שלה עשתה ענת גבריאל בכבישי הארץ עם מכונית פורד פיאסטה קטנה, שקיבלה מחברת התרופות טבע. היום, כשהיא עומדת בראש תאגיד המזון החמישי בגודלו בארץ, יוניליוור ישראל, ואנשי המכירות הכפופים לה מתלוננים על קשיים, היא עונה להם: "אי-אפשר למכור לי לוקשים. על כל סיפור שלכם אני יכולה להוסיף עשרות סיפורים שלי, על הריצות והמאבקים, כשחרשתי במשך שנים את שוק התרופות".

- האם את מסכימה עם הטענה שהרווח של רשתות המזון נשחק, אך יצרניות המזון הגדולות - כמו יוניליוור - שומרות על רווחים גבוהים ומתעלמות מהמצב במשק?

גבריאל: "עובדתית זה לא נכון. רמת הרווחיות שלנו ושל חברות מזון אחרות בישראל לא טובה יותר מהמצב בעולם. כשאני משווה את הרווחים של יוניליוור בארץ למצבה במדינות אחרות, אני מוצאת אותנו בין אלה שבתחתית טבלת הרווחיות".

- וזה לא מלחיץ אותך?

"במקום להיכנס ללחץ, אני חושבת ומתכננת שיפורים, ויש לי תוכנית ברורה איך לשנות את המצב. ברור שאני חייבת לפעול לשינוי, כי מאתגרים אותי כמנכ"לית להביא יותר רווחים".

לדבריה, "הציבור צריך להבין שכאשר הוא מתלונן על יוקר המחיה, הבעיה היא לא רק מחירי המזון הגבוהים, אלא גם תחומים אחרים, שעליהם הוא מחויב לשלם בכל חודש ממשכורתו. אבל כעסו מופנה בעיקר כלפינו, ספקי ומוכרי המזון".