פרטנר שינתה את החשבונית למנויים - ותיקנס ב-321 אלף שקל

משרד התקשורת: פרטנר שינתה את מבנה החשבוניות למנויים ולא כללה בהן את הפירוט הנדרש כדי לייצר חשבונית ברורה ושקופה ■ פרטנר: נערער

חברת הסלולר פרטנר שינתה את מבנה החשבונית למנוייה - ותיקנס: משרד התקשורת הודיעה היום (ב') כי הוא מטיל קנס בסך 321,330 שקל על פרטנר, משום שלטענתו החברה שינתה על דעת עצמה את מבנה החשבוניות למנויים, ולפיכך לא כללה בהן את הפירוט לפי הקריטריון שקבע המשרד לספקיות הסלולר במטרה לייצר חשבונית ברורה ושקופה.

הטענה היא שפרטנר לא הציגה בסיכום החשבון של לקוחותיה את פירוט החיובים כנדרש אלא רק את הסכום לתשלום - ואת הצעד הזה עשתה מבלי שקיבלה לכך אישור ממשרד התקשורת.

המשרד הדגיש בהודעתו כי "אנו עומדים על כך שהצרכנים יקבלו מידע ונתונים ברורים ושקופים, בכדי שיוכלו לממש את זכויותיהם. השינוי שעשתה פרטנר, בניגוד להוראות, הקשה על המנויים לכלכל את צעדיהם לגבי התאמה של התוכנית אליה הם משויכים, בהתאם לדפוסי השימוש".

הצגת הסכום לחיוב בחשבוניות, כפי שדורש משרד התקשורת, צריך לכלול את הפירוט הבא מעל לשורת הסך-הכול: חיובים קבועים - חיובים החלים על המנוי שאינם תלויים בהיקף השימוש; חיובים משתנים - חיובים החלים על המנוי בהיקף השימוש; חיובים חד-פעמיים - כגון חיוב בדמי יציאה, חיוב בהפרשי ריבית והצמדה, חיוב בגין חוב כספי, חיוב בגין הוצאות גבייה וכו'; זיכויים - כגון זיכוי בגין החזרת ציוד ישן, זיכוי בגין סבסוד והחזרים כספיים בגין חיובי יתר.

במשרד התקשורת מבהירים כי פרטנר אמנם פנתה אל המשרד בבקשה לבצע שינויים בחשבון הטלפון של מנוייה, אלא שבשעה שהמשרד עדיין בחן את הבקשה ולפני שקיבל החלטה בעניין - בחרה החברה לבצע את השינויים על דעת עצמה.

"זאת ועוד, לאחר שהמשרד פנה לחברה בעניין זה, טענה החברה כי היא תתקן ההפרה תוך 7 חודשים, שהוא פרק הזמן שנדרש לכך לפי ההערכה שנתנה החברה בעצמה. בחלוף מועד זה, נמצא כי לא בוצע התיקון כנדרש", נכתב בהודעת משרד התקשורת.

"משרד התקשורת אינו מקבל את טענתה של החברה כי לא נגרם נזק למנויים ולו מזערי, כיוון שלדעת המשרד, ללא פירוט המרכיבים הרלוונטיים יש קושי למנוי להבין את החשבון ולכלכל את צעדיו לגבי התאמה של התוכנית אליה הוא משויך, בהתאם למחירים ולדפוס השימוש שלו - דבר שבהחלט יכול לגרום לנזק כלכלי".

מפרטנר נמסר בתגובה: "החברה לא פעלה על דעת עצמה ופנתה למשרד התקשורת לאישור באופן מסודר. בכוונת פרטנר לערער בנושא".