מינימל קומפקט

הדופלקס התל אביבי מתאפיין בפתיחות ובתחושת חיבור לנוף הפנורמי המקיף אותו, באמצעות קירות זכוכית

הבית. דופלקס בן 250 מ"ר (קומה עליונה כ-150 מ"ר, וקומה תחתונה כ-100 מ"ר), וכן מרפסות בשטח של כ-85 מ"ר. הדופלקס נמצא בקומות 13-14 בבניין בן 14 קומות, שנבנה בסוף שנות ה-80. הדירה שופצה ועודכנה לזמננו וליכולות הטכניות והטכנולוגיות, הן מבחינת פתחים וחלונות והן מבחינת הצללה ומיזוג.

בעלים. זוג עם שני ילדים מתבגרים ועם ילדים בוגרים, שמתארחים הרבה. "בעלת הבית אוהבת לבשל ולארח, וזה היה אחד השיקולים המרכזים בתכנון - יצרנו קשר ישיר בין המטבח לשאר הבית".

סגנון. "הבית הוא בעיקר לא פורמלי. נקי ומדויק מבחינת החשיבה, אך לא קר ומנוכר. היה לי חשוב ליצור תחושה של חיבור לנוף עם חלונות רחבים ולתת תחושה של פתיחות ושל מקום שמיד מרגישים בו מאוד בנוח - מה שמאוד משקף את בעלי הבית. עשינו שימוש ברצפת עץ כהה, המטבח פתוח עם משטח נירוסטה תעשייתי, ומערכת הישיבה רכה ומזמינה. הספרייה בסלון תורמת אף היא לתחושת החמימות".

חלוקה לחללים. בקומת הכניסה לבית, שהיא הקומה העליונה, נמצאים הסלון, פינת האוכל והמטבח - כולם חלק מחלל פתוח שמוקף במרפסת מכיוון מערב ודרום. בהמשך יש יחידת הורים, הכוללת חדר שינה, חדר ארונות ויציאה למרפסת פרטית מכיוון מזרח. יחידת הרחצה של ההורים מחולקת לשני אזורים - מקלחת גדולה ואזור נפרד לשירותים וכיור - שניהם פונים לנוף.

בקומה התחתונה ממוקמות שתי סוויטות גדולות - חדרי שינה מרווחים עם מקלחות נפרדות, שמיועדים לנערים. בנוסף יש חדר עבודה עם כניסה נפרדת לקומה. לקומת הגג הותקנה מעלית במרפסת הגג, כדי שתהיה גישה ישירה מהדירה.

הקו העיצובי. "שילוב של חומריות ואלמנטים תעשייתיים עם תכנון מינימליסטי. הרעיון הוא ליצור ניגודיות בין הדברים. כשהכול נעשה באותו טון או עוצמה, התוצאה הרבה יותר משעממת".פתיחות. "תחושת החופש באה לידי ביטוי בתכנון המקלחת של ההורים - בגלל המיקום והגובה, ניתן היה לתכנן מקלחת שבה מתקלחים מול הנוף בחופשיות".

אתגרים בתכנון. "נאלצנו לעשות מניפולציות קונסטרוקטיביות על מנת לפתור את אחסון הצלונים - פתיחה של קירות בטון קונסטרוקטיביים והחלפתם בעמודי פלדה. בנוסף, נעשה שימוש באבן צפה למרפסות, על מנת לנקז את המים בצורה נקייה".

פתרונות הצללה. "בגלל שמש מערבית ודרומית נעשה שימוש בצלונים מתכווננים למניעת חדירה של שמש, ובשבשבת רוח, כדי שבזמן רוחות חזקות התריסים יתרוממו אוטומטית. לא ניתן להתגורר במרחב זכוכית כזה ללא הצללה".