קבוצת הביטוח הראל תמזג לתוכה את החברה-הבת דקלה

קבלת האישורים הללו אינה צפויה להיתקל בבעיות, כאשר בהראל מציינים בנוסף כי להערכתם המיזוג לא יקרה קודם לתחילת 2016

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר ובראשות היו"ר יאיר המבורגר, תמזג לתוכה את פעילות ביטוחי הבריאות והסיעוד של החברה הבת דקלה. הראל הודיעה היום כי דירקטוריון הראל, כמו גם דירקטוריון דקלה הפרטית - שבבעלותה המלאה, אישרו עקרונית את מיזוג הפעילות הביטוחית של דקלה לתוך הראל ביטוח.

בהראל ציינו בדיווח לבורסה בנושא כי "ביצוע המיזוג כפוף לחתימת הסכם מפורט בין הראל ביטוח ודקלה, אשר יסדיר את כל היבטי המיזוג ויובא לאישורו של בית המשפט, וכן לקבלת אישורים נדרשים מאת הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, אישור רשות המסים, אישורי צדדים שלישיים שונים אשר אישורם יידרש ואישור פרטני של הדירקטוריונים של שתי החברות". נציין כי קבלת האישורים הללו אינה צפויה להיתקל בבעיות, כאשר בהראל מציינים בנוסף כי להערכתם המיזוג לא יקרה קודם לתחילת 2016.

אין מדובר בהפתעה או בצעד דרמטי. למעשה, חלק מפעילויות דקלה כבר נעשים בתוך הראל, כמו פעילות ההשקעות. כך, בהראל, קבוצת הביטוח השנייה בגודלה במשק והמובילה בתחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד, אומרים עוד כי "למיזוג הפעילות הביטוחית לא צפויה השפעה מהותית על דוחותיהן של הראל ביטוח והחברה". הראל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל.

ב-2010 רכשה הראל את מניות שותפתה דאז בדקלה (35%), שסייעה לה רבות בהקמת והפיכת דקלה למוקד כוח ביחס לביטוחי הבריאות והסיעוד, בעיקר בשל הממשק לביטוחים המשלימים שלה - קופת החולים כללית שירותי בריאות. מאז הראל מחזיקה במלוא מניות דקלה.

המכירה הזו של החזקות הכללית בדקלה להראל, התבצעה בשל הנחיית הפיקוח על הביטוח באוצר שהכריע נגד המשך קיום השותפות בין הראל לכללית בדקלה, משום שהכללית היא גם הלקוח העיקרי של דקלה וגם ספק גדול. לפי שעה הקשרים המהותיים של הכללית והראל נמשכים.

נזכיר כי לאחרונה הודיעה ההסתדרות כי עובדי דקלה התאגדו במסגרתה. בסוף 2014, היו בדקלה, שפועלת בתחום ביטוחי בריאות פרטיים וקבוצתיים, 1,051 עובדים, לעומת כ-1,046 עובדים היו בסוף 2013. לצורך ההתאגדות על ההסתדרות להחתים רק כשליש מעובדי החברה ולא את כולם. רוב עובדי החברה (620 איש) הינם בתחומי שיווק ומכירות, לרבות מוקד שירות ושימור לקוחות.

אפרופו הודעת ההסתדרות האמורה, הראל הודיעה היום כי "לאחר בדיקת הנתונים שהעבירה ההסתדרות לדקלה, אכן לכאורה יש להכיר בהסתדרות כארגון העובדים היציג של עובדי דקלה".