950 אלף שקל וצפונה: מותג אסטון מרטין נחת בישראל

אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין העולמית מדבר על המהפכה הצפויה במותג העל הבריטי בשנים הקרובות ■ וגם בכמה יימכר בישראל דגם הואנקוויש קופה המרהיב?

לפני כ- 102 שנה נולדה אסטון מרטין, יצרנית מכוניות אקזוטית שהפכה במרוצת השנים לצד המלכה והקריקט מקור לגאווה גדולה ביותר לעם הבריטי. אחד מהילדים שגדלו על ברכי המותג הוא אנדי פאלמר מנכ"ל אסטון מרטין העולמית שנולד והתחנך כחמישה בלוקים בלבד ממפעלי החברה. היום האייקון הבריטי על ארבע עושה עליה לישראל.

פתיחת אולם התצוגה בישראל הינו סננוית ראשונה למהלך גדול של אסטון, שבמהלכו יפתחו בחודשים הקרובים סניפים בדרום קוריאה, יפן, תאילנד ואינדונזיה.

הישראלים שייצגו את אסטון מרטין בישראל הם תומר דותן ומאיר אוחיון בעלי חברת הטרייד אין המתמחה ברכבי יוקרה "אוטודיל".

טווח המחירים ינוע בין 950 אלף שח לדגם הוינגט' קופה וי 8 ל 2.43 מיליון שקלים לדגם הוונקיש קופה המרהיבה. למרות שנראה שמדובר בסכומי עתק, נדמה כי בשנים האחרונות התיאבון של הישראלי לדגמי קצה רק הולכת וגדלה.

אנדי פאלמר, שעד לפני 7 חודשים עוד כיהן כמנכ"ל ניסן העולמית נכנס לתפקיד החדש עם גיבוי מלא של בעלי מניות. החזון החדש של פאלמר למאה השנים הקרובות יצריך את ההשקעה הכלכלית הגדולה ביותר שעשתה אסטון מאז ומעולם.

לנגד עיניהם של מנהלי אסטון מרטין עומדות גם תקנות זיהום האוויר המחמירות, שהולכות והופכות לסטנדרט ברחבי העולם ובעיקר בשוק הסיני המתפתח. בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה אסטון מרטין בין השאר את ה-DBX - קרוס אובר עתדיני עם הנעה חשמלית לכל ארבעת הגלגלים.

בימים אלו מצטלם פרק נוסף בסדרת הסרטים הכי בריטית שיש - ג'ימס בונד. כמיטב המסורת נוהג הסוכן הבריטי באסטון מרטין DB10 שכנראה מסמנת את הכיוון העיצובי אליו תלך אסטון בשנים הקרובות.