תקציב הפרסום של אופטיקנה עובר ממקאן לגיתם

התקציב, בהיקף של כ-18 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים, טופל במקאן מאז 2009

משרד הפרסום גיתם BBDO רושם הישג נאה וזוכה בתקציב עתיר השקעה פרסומית: ל"גלובס" נודע כי המשרד יקבל לידיו את תקציב הפרסום של רשת אופטיקנה.

התקציב, שטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום מקאן תל-אביב, עומד על כ-18 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

עד לפני שנים ספורות נחשבו תקציבי האופטיקה למיניהם לקטנים ולא מאוד מעניינים. אך כניסתם לשוק של שחקנים חדשים, התעוררות השוק והתחרות ההולכת וגוברת אילצו את השחקנים המרכזיים בו להגדיל באופן משמעותי את השקעותיהם בפרסום.

מקאן קיבל את תקציב הפרסום של אופטיקנה ב-2009, על רקע היחלשותו של המשרד הקודם שטיפל עד אז בתקציב - שלמור-אבנון-עמיחי. האחרון היה אחראי על כל המיתוג מחדש של הרשת, ועל המעבר מהתמקדות במכירת משקפיים להתמקדות במשקפיים כאביזר אופנה תחת הססמה "התשוקה למשקפיים". בתקופה שבה התקציב טופל במקאן, המשיכו עם הובלת המותג בקו האופנתי - למרות שוויתרו על הססמה שהוטבעה בשלמור-אבנון-עמיחי.

כפי שנחשף ב"גלובס", באופטיקנה שקלו כבר לפני חודשים ספורים פרידה ממקאן, וניהלו מכרז שכלל לא פחות מ-4 משרדים בגדלים שונים, ובהם ברוקנר-יער-לוי, FOUR ובוקאי-שני.

למרות המכרז, באופטיקנה התעקשו אז להכחיש כל אפשרות של פרידה ממקאן, וטענו: "אופטיקנה לא שוקלת להחליף את מקאן, ומרוצה מאוד ממשרד הפרסום ומהצוות שעובד אתנו".

המכרז אמנם נגנז, אך במקביל החל תהליך של פרזנטציות עם גיתם BBDO, שכאמור מקבל לידיו כעת את התקציב.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של אופטיקנה ב-2014 עמד על כ-76 מיליון שקל במחירי מחירון. ב-2013 פרסמה הרשת בהיקף של 83 מיליון שקל.

בגיתם BBDO סירבו להתייחס לידיעה.