אכזבה ממביצועי ReWalk: ירדה אל מתחת מחיר ההנפקה

ההכנסות ברבעון הראשון היו נמוכות מהצפוי ■ מצפה לרבעון שני חיובי וצופה הכנסות שנתיות של 7-10 מיליון דולר

מניית חברת רי-ווק (ReWalk ), המפתחת מכשיר רובוטי להולכת משותקי גפיים כתחליף לכיסא גלגלים, ירדה ביום שישי האחרון בנאסד"ק בכ-5%, זאת לאחר שדיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה. שווי החברה עומד כעת על 127 מיליון דולר.

הכנסות ReWalk ברבעון עמדו על 635 אלף דולר, גידול של 43% לעומת הרבעון הראשון של 2014 (שבו טרם קיבלה החברה אישור לשיווק המכשירים הביתיים שלה), אולם ירידה של 58% לעומת הרבעון הרביעי של 2014. בסך הכול נמכרו ברבעון הראשון השנה 13 מערכות, לעומת 31 ברבעון הקודם.

הרווח הגולמי של החברה עמד על 33 אלף דולר, ואילו ההפסד הרבעוני על 5.7 מיליון דולר, לעומת 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2014. החברה דיווחה בעבר כי ברבעון השלישי של 2015 היא צפויה להשלים שדרוג של תהליך הייצור, שעשוי לשפר את מבנה הרווחיות שלה.

נראה כי הרבעון הרביעי של 2014 אופיין בין היתר במימוש צבר הזמנות של מטופלים ובתי חולים שהמתינו להגעת המוצר לשוק. כעת המוצר נכנס לשלב של שיווק לקהל, שמעבר לשכבה הראשונה של "מאמצי החידושים".

המוצר של ReWalk מתומחר בכמה עשרות אלפי דולרים למטופל, ומתחיל את דרכו לקבלת שיפוי ביטוחי, כלומר להכללתו ב"סל הבריאות" של החברות השונות. ReWalk טענה בעבר כי מוצר כזה הוא כה חשוב למשותקים, עד שיהיו רבים שירכשו אותו גם ללא שיפוי, וכן כי מבטחים יאשרו אותו פר בקשה. העובדה שהחברה לא הצליחה לשחזר את המכירות ברבעון הרביעי, יכולה להעיד כי הדרך לכבוש את השוק בכל זאת תלויה בשיפוי.

לדברי לארי ג'סינסקי, מנכ"ל החברה, הירידה במכירות נבעה מהתארכות הזמן להשלמת מכירה בעקבות התארכות שלבי הערכת המטופל, האימון והעיבוד של בקשות השיפוי. לעומת זאת, הוא אומר, בחודש אפריל לבדו מספר ההזמנות כבר דומה לזה של הרבעון הראשון כולו, ולכן החברה מצפה לרבעון שני חזק ולשנה של צמיחה.

תחזית ההכנסות ל-2015 עומדת על 7-10 מיליון דולר, כלומר כדי להשיגה תידרש צמיחה חדה ברבעונים הבאים לעומת הראשון. לחברה 37 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון. מניית ReWalk הונפקה במחיר של 12 דולר, נסקה ל-34 דולר כבר ביום ההנפקה, אולם מאז ירדה בהדרגה וכעת נסחרת ב-10.6 דולרים למניה, מתחת למחיר ההנפקה.