היה לי אח

הצלחתו הוודאית של "האח הגדול VIP" מקסימה ומפחידה גם יחד

האח הגדול vip/ צילוםי:חצ
האח הגדול vip/ צילוםי:חצ

"האח הגדול VIP", יום ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

אין לי מושג אם נהניתם ממשדר הפתיחה של העונה הזאת (שהיה ארוך מדי לטעמי, אבל כרגיל - מקצועי ומוגש היטב), אבל אם נשארתם עם טעם של עוד, אתם מוזמנים לשיחה בארבע עיניים עם "האח הגדול" הערב.

העניין ברור: הרצון של קשת לקבע לנו את הרגלי הצפייה, גם ביום שבו לא משודרת תוכנית, אלא מעין אתנחתא יזומה ומסוקרת בפעילות בבית. רבע שעה בין החדשות ל"ארץ נהדרת" המצליחה הוא המינון שפסקו לנו, מתוך תקווה שנתמכר ואולי אף נרכוש בקרוב את שידורי הערוץ הייעודי.

אז אני לא מתמכר, אבל אני מודה שאני נהנה לצפות בימים הראשונים של העונה, לראות איך מנסים לחולל דרמה כמעט בכוח ולהפוך אנשים שעד אתמול היו שמועה בעיניי (למרות "מוכרותם": מי זוכר בכלל את קטיה גאלי או את ישראל גודוביץ'?) - לכאלה שאני אמור להתעניין מאוד בחייהם.

אם הניסיון מרתק אותי, הרי שהצלחתו הוודאית כמעט מקסימה ומפחידה אותי בעת ובעונה אחת. מזל שאחרי רבע שעה תבוא סלמה הרוקחת (ליאת הר-לב המופלאה) ותרשום לי בדיוק את מה שצריך.

סופה במדבר?

הפועל באר-שבע - מכבי תל-אביב, ליגת העל בכדורגל, יום ב' 21:00, ערוץ 1

יסלחו לי אוהדיה הרבים של מכבי תל-אביב, שאני שמח בשמחתם על (עוד) תואר אליפות שבדרך - אבל יש משהו מייגע בעונת כדורגל שמסתיימת כאשר זהות האלופה ידועה כבר מראש.

זו לא עוד ביקורת על הכדורגל הישראלי: הן כך היה השנה גם באיטליה ובגרמניה, שתי מדינות כדורגל חזקות אף מישראל.

ובכל זאת, האפשרות שמכבי תל-אביב תחגוג הערב, שבוע לפני משחק גמר גביע המדינה בין שתי הקבוצות, דווקא בביקורה האחרון במעוזה של היריבה, אצטדיון וסמל שעומד להיחרב בקרוב, היא סיבה טובה מספיק כדי לשמור על קשר עין עם המשחק הזה, לפחות בעת הפרסומות ב"ארץ נהדרת".

מבחינת ערוץ 1, הרי שניתן כמעט לסכם עונה מוצלחת מאוד, עם החלפה מצוינת של השדר הוותיק יורם ארבל והפרשן העילג דני נוימן בעמיחי שפיגלר הטוב מאוד ובמוטי איווניר המצוין שהפך לפרשן הכדורגל הטוב בטלוויזיה.

שני אלה, ממש כמו מכבי תל-אביב שאת משחקה ישדרו הלילה, היו גדולים על הליגה הזאת.

הנסיכה והסנדק

שני סרטים שכדאי לראות הערב

בכל פעם שישודר הסרט הזה בשידור חוזר, אמליץ לכם לצפות בו, בעיקר כי טרילוגיית "הסנדק" (ערוץ הוט פריים ב-22:00) היא לא רק הסדרה הקולנועית הטובה ביותר בעיניי (ובמהלך למעלה מ-100 שנות ההיסטוריה שלו, הקולנוע צבר כבר לא מעט סדרות קולנועיות), אלא גם כזאת שניחנה בתכונה החשובה מכל: בכל צפייה, גם בפעם האלף, אפשר לגלות משהו חדש.

מהברנשים אל הנסיכות או ליתר דיוק אל הנסיכה "גרייס ממונאקו" (ערוץ yes1 ב-23:48), הלא היא גרייס קלי, הכוכבת ההוליוודית שהייתה לנסיכת מונאקו. הסרט הזה אינו מושלם, אבל הוא בהחלט לא רע, וניקול קידמן - למרות קשיחותה ואולי דווקא בגללה - עושה כאן תפקיד טוב מאוד.