נעילה שלילית בבורסה; טאואר איבדה 2.3%, קנון 1.8%

האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו בכ-0.7% ■ עידן אזולאי: "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שבו הסיכון בשווקים מתומחר מחדש" ■ ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מדד ת"א 75 נפל בכ-1.6%

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות שערים במדדים המובילים. זאת ברקע למגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. בת"א נרשמו היום ירידות חדות באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות במקביל לירידות חדות בשוקי האג"ח בארה"ב ואירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.28 מיליארד שקל.

יוון הצליחה להימנע היום מחדלות פירעון לאחר שהצליחה לשלם לקרן המטבע הבינלאומית תשלום חוב של 750 מיליון אירו (840 מיליון דולר) אתמול בשעות הערב. אולם, היא מזהירה כי בתוך כשבועיים היא עלולה להיקלע שוב למשבר מזומנים ולהיכנס למצב של פשיטת רגל אם היא לא תגיע להסכם עם נושיה בקרוב. במקביל לצעד בונה האמון שביצעה אתמול יוון, נציגיה ערכו סבב שיחות נוסף עם שרי האוצר של גוש האירו (האירוגרופ) וקרן המטבע במטרה לגבש מתווה שיסלול את הדרך להמשך תוכנית החילוץ שלה וימנע ממנה לפרוש מגוש האירו. נושיה של יוון, במרכזם גרמניה, ממשיכים לדרוש רפורמות מקיפות יותר לפני שיעניקו לה סיוע נוסף בהיקף של 7.2 מיליארד אירו.

ליאור קידר, סמנכ"ל ההשקעות בברק בית השקעות, מציין כי "הירידות החדות בשוק האג"ח בבורסה של תל-אביב הן כתגובה לירידות החדות שנרשמות באג"ח ל-10 שנים בארה"ב ובגרמניה. לאחר שב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי השחרים (ריבית קבועה, לא צמוד ל-5+ שנים) בשיעור חד של 15.5%, ירידה של 2.5% לא צריכה להבהיל אף אחד. להערכתנו מדובר בתיקון בריא שיוביל בהמשך להזדמנויות מעניינות בשוק האג"ח. כלכלות לא משנות את התנהגותן בין לילה וכהרף עין, ולכן אנו מאמינים שמדובר במימוש רווחים בריא שיוצר הזדמנויות קנייה".

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין הבוקר כי "למרות שניתן להסביר את הירידות החדות בשווקי האג"ח העולמיים בגורמים טכניים כמו סגירת פוזיציות (short covering), אני סבור שנכנסנו לתקופה חדשה שבה הסיכון יתומחר מחדש. ירידת התשואות באגרות החוב לצד צמצום המרווחים באגרות החוב הקונצרניות הביאו את השווקים הללו לרמות מחירים שאינן מגלמות את הסיכון ובין אם שינוי המגמה נובע מציפייה לשינוי בנתונים הכלכליים או לא, אני מניח שאנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שבו הסיכון בשווקים מתומחר מחדש".

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') בירידות שערים, על רקע החששות מהצמיחה האיטית בסין ומהמשך ההתנהלות של יוון מול נושיה. זאת, לאחר הנעילה החיובית של השבוע החולף, ובהמתנה לנתוני מאקרו ודוחות חשובים בהמשך שבוע.

בזירת המאקרו לא פורסמו אתמול נתונים בארה"ב, אבל בהמשך השבוע צפויים נתונים חשובים כמו המכירות הקמעונאיות, התקציב הפדרלי, המלאים העסקיים, מדד המחירים ליצרן ותפוקת הייצור. גם בזירת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לא פורסמו אתמול דיווחים מהותיים.

ובארץ, מליאת הכנסת אישרה אתמול ברוב של 61 חברי כנסת מול 59 חברי אופוזיציה את התיקון לחוק המאפשר את הרחבת הממשלה. בשל יחסי הכוחות הבעייתים בין הקואליציה לאופוזיציה נדרשו חברי הכנסת שלא לצאת מהמשכן לאורך כל היום. באופוזיציה ניסו לעכב את אישור התיקון לחוק שהתקבל בכנסת הקודמת, שעל פיו ניתן יהיה למנות מעבר ל-18 שרים ומעל לארבעה סגני שרים, על ידי הגשת עתירה לבג"ץ, אולם שופטת ביהמ"ש העליון, דפנה ברק-ארז דחתה את העתירה.

מיילן תשפר הצעת הרכש לפריגו?

מיילן שוקלת להציע לבעלי מניות פריגו הצעה אטרקטיבית עוד יותר במטרה לבצע את המיזוג עם פריגו ולהמנע מרכישה על ידי טבע. על פי דיווח בסוכנות בלומברג אמר יו"ר מיילן, רוברט קורי, בשיחות פרטיות כי בהנהלת החברה שוקלים לשפר את ההצעה האחרונה של החברה לבעלי מניות פריגו במטרה "לצמצם עוד יותר את הסיכונים עבורם".

טבע ואופקו רשמו ירידות לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים של כ-0.7%. גם טאואר איבדה על רקע פער שלילי.

מנגד מג'יק ומזור עולות על רקע פערים חיוביים.

לייבפרסון דיווחה היום כי הכנסות הרבעון הראשון גדלו ב-25% לשיא של 59.8 מיליון דולר. ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2015 הסתכם ב-2.1 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 800 אלף דולר ברבעון הראשון של 2014.

חברת ביונדווקס דיווחה היום כי השלימה גיוס בארה"ב בהיקף של כ-10 מיליון דולר ברוטו ממשקעים מוסדיים אמריקאים במחיר ל-ADR של 5.01 דולר. ביונדווקס השלימה הנפקה ראשונית לציבור בארה"ב של 1,910,000 תעודות הפיקדון, ADS, כך שכל אחת מהן מייצגת 40 מניות רגילות.

סלקום צפויה להשיק מחר את חבילת הטריפל שלה - טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה, במחיר כולל שינוע על-פי הערכות סביב 200 שקל בלבד.