עוד רעידה חזקה בנפאל; ישראלים: "לקחנו התינוקות וברחנו"

(עדכון) - 4 תינוקות שנולדו בהליך פונדקאות, ובהם זוג תאומים פגים, עדיין שוהים בנפאל, שבה הכה הבוקר שוב רעש אדמה חזק ■ הורים שנמלטו מבית החולים ממתינים באוהלים

חילוצים בנפאל / צילום: רויטרס
חילוצים בנפאל / צילום: רויטרס

רעידת האדמה שהכתה הבוקר (ג') בנפאל החזירה לא רק את התושבים המקומיים לתחושת הבהלה מלפני שבועיים וחצי, אז גבה רעש קשה את חייהם של יותר מ-8,000 בני אדם. זוגות הישראלים השוהים במדינה עם תינוקות שנולדו בימים האחרונים בהליך פונדקאות שוב עברו מהתרגשות גדולה לפחד.

בנפאל נמצאים כעת ארבעה תינוקות בני יומם, ובהם זוג תאומים. יואב אלעני ומורן בן דרור יצאו לנפאל ביום ראשון, יממה אחרי שהפונדקאית שלהם ילדה את בנם ואת בתם. "אנחנו מתרגשים מאוד", אמר אלעני בשיחה עם וואלה! NEWS ביציאתו לנפאל, לאחר שהשניים ניסו להביא ילדים לעולם במשך שבע שנים.

כעת ההורים שוהים באוהל מחוץ לבית החולים עם התינוקות, שנולדו בטרם עת במשקל 1.65 ק"ג בלבד כל אחד, וזקוקים לטיפול רפואי. "הם שוהים ברחוב, חסרי אונים ולא ממש יודעים מה עליהם לעשות", אמר מאיר אלעני, אחיו של יואב, השוהה בארץ ומנסה לסייע לאחיו לשוב לארץ.

האח סיפר כי הם רצו לעזוב את המדינה אתמול בלילה, אולם לא התאפשר להם להטיס את התינוקות עם הציוד והליווי הרפואי הדרושים. "כעת הם בחוץ בזמן שהם אמורים להיות מבודדים ולקבל טיפול מתאים. אני מקווה שהמדינה שוב תפעל בצורה שפעלו בסיבוב הקודם ותחלץ אותם משם בהקדם האפשרי".

רעש אדמה חזק נוסף בנפאל

רעש אדמה בעוצמה 7.3 הורגש הבוקר בנפאל, שבועיים וחצי אחרי רעש האדמה החזק שגרם למותם של יותר מ-8,000 בני אדם במדינה ובשכנותיה. שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בפרק זמן של שעה אחרי הרעידה הראשונה.

הצלב האדום הנורווגי הודיע כי בית חולים שדה שהקים בנפאל קלט נפגעים ראשונים, בהם הרוגים. כמו כן, עובדי סיוע דיווחו על מותם של לפחות ארבעה בני אדם בעיירה צ'אוטרה שבמזרח המדינה. עוד 12 נפגעו במפולות באזור. בהודו, דווח כי אדם אחד לפחות נהרג במדינת ביהר הגובלת בנפאל.

יש דיווחים סותרים על נזק שנגרם למבנים. הקושי בקבלת מידע מהימן נובע מההרס הרב שעדיין שורר ברחבי נפאל, בעקבות הרעש העז שאירע ב-25 באפריל.

המכון הגיאולוגי האמריקני דיווח כי מוקד הרעש הבוקר היה סמוך לעיר נמצ'ה בזאר, כ-80 ק"מ מקטמנדו ולא רחוק ממחנה הבסיס של האוורסט. הרעש היה בעומק של 18.5 קילומטרים. משטרת נפאל קראה לציבור להישאר באזורים פתוחים, לשמור על הכבישים פנויים ולא להעמיס על קווי התקשורת.

רשת CNN דיווחה כי כמה בתים בקטמנדו, שניזוקו ברעש האדמה הקודם, התמוטטו בשל הרעש הנוסף הבוקר. על פי דיווחים מהודו, הרעש הורגש גם בניו דלהי ובדאקה, בירת בנגלדש. דיוויד קנר, עיתונאי המתגורר בעיר, דיווח כי תושבים רבים נמלטו לרחוב בזמן הרעש.