פרויקט "אמץ לוחם" חוגג עשור: מי מוביל את רשימת התורמים?

עלייה של 43% נרשמה בשנה האחרונה בהיקף התרומות של חברות ל"אמץ לוחם" - פרויקט הדגל של האגודה למען החייל בשיתוף הקרן לידידות ■ "גלובס" מציג כמה שיתופי-פעולה אמיצים במיוחד

יוסי ויליגר/ צילום:אביב חופי
יוסי ויליגר/ צילום:אביב חופי

בעקבות אבירים

ד"ר שמעון אקלבץ, מנכ"ל משותף בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים

■ היכן שירתתי: "קצין ביחידה 8200 בשירות סדיר; ושירות מילואים ב-27 השנים האחרונות".

■ איזו יחידה חברת הראל מאמצת: "גדודי התובלה, אבירי הדרום ואבירי הצפון".

■ מה לקחתי מהשירות הצבאי לעולם העסקי? "לקחתי ערכים של אחריות, נאמנות ומסירות למטרה ולחברים מסביב, והשגת מטרות תלויה ביכולת לבצע עבודת צוות טובה, ולא עבודה אישית של אדם מוכשר כזה או אחר. בהיותי מפקד בסיס בגיל 22, היו שם מפקדי מחלקות ומפקדי צוותים בעלי ניסיון, והשילוב של הצוות כולו בהשגת המטרות היה הכרחי, תוך מתן משקל לניסיונם של אחרים ושיתוף כל הדרג הפיקודי בנעשה ובנדרש להיעשות בבסיס".

חומד רצון

יוסי ויליגר, יו"ר פעיל בחברת ויליפוד

■ היכן שירתתי: "בתפקיד פיקודי במודיעין אוויר".

■ איזו יחידה חברת ויליפוד מאמצת: "שלוש טייסות קרב".

■ מה לקחתי מהשירות הצבאי לעולם העסקי? "קבלת החלטות בזמן אמת והיכולת לפקד ולנהל אנשים בכל מצב. הכלים האלה, שרכשתי במהלך שירותי הצבאי, משמשים אותי גם היום בהתנהלות בעולם העסקי הדינמי, המצריך תגובות מהירות. דבר נוסף, את המשפט המרכזי ששמעתי בצבא וכמעט אין חייל שלא שמע אותו - 'אין דבר כזה לא יכול, יש לא רוצה', המשכתי בחיי אחרי השירות הצבאי ורק הבנתי עד כמה המשפט הפשוט הזה הוא מדויק ומנחה דרך. מה שנראה תחילה כמעין 'התעללות' של מפקדים התגלה בהמשך הדרך ככלל-זהב לחיים".

יוסי ויליגר/ צילום:אביב חופי
 יוסי ויליגר/ צילום:אביב חופי

חולם על פטישים

מאיר שמיר, בעלים ומנכ"ל מבטח שמיחר אחזקות

■ היכן שירתתי: "נווט פאנטום במשך 4 שנים בטייסת 69".

■ איזו יחידה חברת מבטח שמיר מאמצת: "חטיבת 'ברעם' שעל גדר המערכת הצפונית; גדוד 'רשף' (402) של התותחנים; טייסת 69 בה שירתתי ושתי טייסות נוספות, 117 ו-109".

■ מה לקחתי מהשירות הצבאי לעולם העסקי? "יש לי זיכרונות רבים ממלחמת יום הכיפורים ובפרט גיחת עומק מיוחדת במינה שביצעתי בעומק מצרים ביחד עם תא"ל (מיל') אביאם סלע, שהשאירה עליי חותם. למדתי ממנה הרבה, והיא מלווה אותי עד היום. עשיתי והשגתי לא מעט. החיים חייכו אליי בעסקים ובתחומים אחרים. ההצלחה מאפשרת לי לעשות דברים שאני אוהב ולתת איפה שאני חושב שצריך. אבל לרגע אל תטעו. התקופה שבה לחמתי בטייסת 'הפטישים' הייתה המאושרת בחיי. אני מוכן לוותר על כמעט כל מה שיש לי כדי לחזור להיות עם הלוחמים שלי".

מאיר שמיר/ צילום:איל יצהר
 מאיר שמיר/ צילום:איל יצהר

מעצב אישיות

ד"ר יוסי בכר, יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט

■ היכן שירתתי: "קצין בחטיבה 500 של השריון. השתחררתי בדרגת סרן".

■ איזו יחידה בנק דיסקונט מאמץ: "פלוגה 916 של חיל הים".

■ מה לקחתי מהשירות הצבאי לעולם העסקי? "אני שייך למחזור העתודאים של אוקטובר 73' שגויסו לשריון כדי 'למלא את השורות' בעקבות האבדות הכבדות שספג החיל במלחמת יום הכיפורים. שירתתי בסיני קרוב לשלוש וחצי שנים. הגעתי לשם מיד אחרי המלחמה, לגדוד 184 בחטיבה 14. הגדוד שנשחק בקרבות עקובים מדם בחזית התעלה ומעברה המערבי, היה בעיצומו של מהלך שיקום אינטנסיבי שכלל אימונים סביב השעון במטרה להכשיר במהירות את אנשי הצוות הצעירים. אני זוכר בעיקר את ההלם הראשוני של ההגעה לבסיס בשעות החשיכה. קבלת-הפנים שכללה סיפורי מורשת קרב על עשרות הרוגים ופצועים של הגדוד במלחמה והמעבר החד של לינה באוהל סיירים, עם מעט אוכל ושעות שינה ומשמעת שריונאית קפדנית של פעם. בהרף עין אתה לומד להתמודד עם המציאות החדשה. שלוש וחצי שנים של שירות מפרך, עם כוננויות רבות ויציאות מעטות הביתה, נתנו לי את היכולת להסתגל למצבים משתנים, להתמודד עם אתגרים קשים ומורכבים. אין ספק שהשירות הצבאי היה מרכיב משמעותי מאוד בעיצוב אישיותי".

יוסי בכר/ צילום:איל יצהר
 יוסי בכר/ צילום:איל יצהר

לא הורג, מחשל

גיורא אקרשטיין, יו"ר ובעלי חברת אקרשטיין

■ היכן שירתתי: "סמל מודיעין במפקדת חטיבת הצנחנים".

■ איזו יחידה חברת אקרשטיין מאמצת: "אנחנו מאמצעים שתי יחידות: בהל"צ 14 (הנדסה) וביסל"א (בי"ס להגנה אווירית)".

■ מה לקחתי מהשירות הצבאי לעולם העסקי? "חלפו כ-56 שנה מאז השתחררתי מצה"ל ולכן קשה לי לענות על השאלה הזאת. יחד עם זאת אני יכול לומר שלמדתי מהשירות הצבאי, הן הסדיר והן המילואים, אחריות מהי ועמידה בפני קשיים. הקושי הפיזי והנפשי שהיה כרוך בשירות בצנחנים באותם ימים, כנראה חישל אותי בעבודה באזרחות. עובדה שזה הצליח".

גיורא אקרשטיין/ צילום:איל יצהר
 גיורא אקרשטיין/ צילום:איל יצהר