נעילה חיובית בת"א: רבוע כחול זינקה 11.7%, אופקו 7.2%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הממשלה שוקלת הגדלת מכסות יצוא הגז לירדן ■ טאואר דיווחה על צמיחה של 71% במכירות ■ בלקסטון במגעים לרכישת רשת מגה מקבוצת אלון

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות שערים של יותר מ-1% במדדים המובילים, זאת ברקע המגמה החיובית ששולטת במסחר בשוקי העולם. מניות הגז והנפט הובילו את העליות במדד המעו"ף בעוד האג"ח הממשלתיות הארוכות רשמו עליות קלות היום לאחר הירידות אתמול. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות "טופ אלפא" מציינים כי "יום המסחר הרביעי של השבוע בבורסה בתל-אביב נפתח עם עליות שערים מתונות, כאשר שוק האג"ח ממשיך גם הבוקר לעמוד במוקד המסחר.בהמשך לטלטלה בשוק האג"ח הממשלתיות בעולם בחודש האחרון אשר נותנת אותותיה גם על שוק האג"ח בבורסת תל-אביב אנו רואים תהליך של תמחור הסיכונים מחדש על-ידי המשקיעים, המביא לירידות משמעותיות באפיק האג"ח ובזינוק התשואות לפדיון בתקופה האחרונה".

"העליות החדות בתשואות בשבועות האחרונים מגיעות לאחר מגמה מתמשכת בשנים האחרונות של עליות שערים ותשואות שפל, שבאפיקים מסוימים אף הגיעו לתשואות ריאליות שליליות. להערכתנו השוק מתומחר יקר מדי, ולכן עליית התשואות היא הגיונית. השוק האמריקאי מתמחר את עליית הריבית בספטמבר הקרוב ומשפיע על כל המפה הגלובלית, וניתן לראות באופן ברור שככל שאנחנו מתקרבים למועד הזה, העצבנות בשווקים גדלה . למשקיעים כדאי להתחיל להתרגל לעולם של תשואות נמוכות יותר בתקופה הקרובה, לכן שוק המניות ימשיך להיות האפיק המועדף, כאשר בישראל כדאי לשים את הדגש על חברות שמנועי הצמיחה שלהן בחו"ל".

דוחות: כיל, טאואר

בצל ביקוש נמוך מהצפוי לגז טבעי, והרצון לחזק את היחסים המדיניים עם ירדן, שוקלת הממשלה כי הגז שייוצא לירדן לא ייכלל במכסת ייצוא הגז הכוללת. המשמעות היא שבפועל יוכלו השותפות לייצא מישראל יותר גז ממה שהותר להן בעבר. נציין את ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ורציו . [לסיפור המורחב]

עונת הדוחות נמשכת והיום דיווחה חברת כיל על עלייה חדה ברווחי הרבעון הראשון למרות ירידה במכירות.

טאואר דיווחה הבוקר כי מכירות החברה ברבעון הסתכמו ב-226 מיליון דולר, צמיחה של 71% בהשוואה ל-133 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לרבות צמיחה אורגנית (ללא מיקרון ופנסוניק) של 33% וצמיחה במכירות לעשרת הלקוחות המובילים של 31%. (לכתבה המלאה)

סלקום נסחרה בעלייה קלה על רקע השקת הטריפל החדש של החברה ומנגד בזק נסחרת בירידה.

ענקית ההשקעות האמריקאית בלקסטון במגעים לרכישת רשת מגה של קבוצת אלון , כך נודע ל"גלובס". את המהלך מוביל דני גילרמן שכיהן בעבר כשגריר ישראל באו"ם ומשמש כנציג בלקסטון בישראל.

ברנט סונדרס, מנכ"ל חברת התרופות אקטביס, סבור שעסקת טבע -מיילן עלולה דווקא לגרום להשמדת ערך. "בדרך כלל השתלטויות עוינות על חברות גלובליות מהוות השמדת ערך", ציין סונדרס.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי המפקחת על שוק ההון והביטוח באוצר צפויה להודיע בקרוב על פתיחת חלק שוק ביטוחי המנהלים לתחרות והתרת הניוד של הפוליסות בין חברות הביטוח תוך שמירה על מקדמי ההמרה. מדובר ברעידת אדמה בשוק החיסכון ארוך הטווח, שתאפשר לחלק מבעלי הפוליסות לנייד כ-200 מיליארד שקל בין החברות כדי להוזיל את דמי הניהול בהן. נציין את מגדל ביטוח , כלל ביטוח והראל השקעות .

נובה דיווחה הבוקר על הכנסות ורווח נקי מעל הרף העליון של תחזיתה, ומספקת צפי הכנסות של 33-35 מיליון דולר ברבעון השני של 2015 . נובה דיווחה על רווח של 15 סנט למניה, מעל לצפי השוק לרווח בטווח של של 4-6 סנט למניה ברבעון הראשון. הכנסות החברה הסתכמו ב-27.5 מיליון דולר, מעל צפי השוק להכנסות של 25.6 מיליון דולר.

חברת פלוריסטם דיווחה הבוקר כי בתום פגישה מוצלחת עם הרשות הרגולטורית ביפן, החברה עמדה בדרישות מקדימות קריטיות לקראת התחלת ניסוי קליני במסגרת המסלול המואץ.

סומוטו דיווחה היום על הכנסות של 9.8 מיליון דולר, גידול של כ-118% בהשוואה להכנסות בסך 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-1.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי ברבעון המקביל אשתקד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]