ליצמן: "בר סימן טוב מכיר את משרד הבריאות טוב מאידלמן"

על העתירה של יש עתיד נגד מעמדו של ליצמן כסגן שר: "לא רק בכלכלה לפיד לא מבין, גם בפוליטיקה" ■ הודיע כי יוסיף רופאים לחדרי המיון, גם אם זה כאלה שיצאו כבר לפנסיה

יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר
יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר

מחזיק תיק הבריאות המיועד, ח"כ יעקב ליצמן, משיב כצפוי אש מול המאבק בו פתחה ההסתדרות הרפואית בראשות ד"ר ליאוניד אידלמן נגד כוונתו למנות לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות את משה בר סימן טוב ("ברסי") - לא רק המנכ"ל הראשון בתולדות המשרד שלא יהיה רופא אלא גם מי ששימש עד לאחרונה כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, או כדבריו של אידלמן שלשום: "איש שרואה הכל דרך החור שבגרוש".

ליצמן תקף את הדברים ואמר: "יש לי הפתעה ליו"ר ההסתדרות הרפואית - 'ברסי' מכיר את משרד הבריאות יותר טוב ממנו ואת משרד האוצר יותר טוב ממני".

ליצמן, שאמר היום (ד') את הדברים בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות, לא חסך ביקורת גם מיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שמפלגתו הגישה בשבוע שעבר בג"ץ נגד מינויו של ליצמן למחזיק תיק הבריאות במעמד סגן שר, בין היתר בטענה כי ליצמן ומפלגתו אינם מעוניינים בתואר שר כדי שלא יצטרכו להישבע אמונים למדינת ישראל.

"לא רק בכלכלה הוא לא מבין, אלא גם בפוליטיקה", עקץ ליצמן. "העובדה היא שלפני שבוע נשבעתי אמונים בכנסת, אבל אם לפיד רוצה להוסיף לי עוד 2,000 שקל בחודש למשכורת, אז יאללה בסדר", הוא הוסיף. לדבריו, לפיד לא טרח לדבר איתו לפני העתירה ולמעשה מעולם לא החליף איתו מילה. במה שנראה כמו עקיצה נוספת לעבר יש עתיד ולכיוונה של שרת הבריאות לשעבר מטעם המפלגה, יעל גרמן, אמר ליצמן: "אני לא מתכוון להקים שום ועדה, לא תהיה ועדת ליצמן".

לדברי ליצמן, הדבר הראשון שבכוונתו להוביל בקדנציה הקרובה הוא שיפור ניכר במצב הקיים בחדרי המיון של בתי החולים. "צריך להכניס יותר רופאים למיון ולא למחלקות, לשחרר משם את החולים בהקדם ולחסוך סבל להם ולמשפחות", הוא הוסיף. "אנחנו אמורים לקבל תוספת רצינית של רופאים שלמדו בארץ (בזכות הקמת הפקולטה לרפואה בצפת והגדלת המכסות ביתר הפקולטות - ש.נ), אבל עד שזה יקרה אני לא רואה פסול שניקח רופאים שפרשו לפנסיה ונעזר בהם גם בחדרי המיון בסופי שבוע. (איכות) הרפואה של רופא שהתבגר אינה נופלת מזו של הצעירים, נהפוך הוא", אמר.

ליצמן ציין עוד כי הרפורמה הגדולה ביותר שהוא מתכוון להעביר היא הרפורמה בתחום הסיעוד, שתחייב ככל הנראה הקמה של רשות סיעוד. לדבריו, צריך לזכור שיש לנו רפואה מצוינת וכי צריך להודות על כך לחיים רמון שהוביל את חוק ביטוח בריאות ממלכתי אותו הגדיר "הרפורמה החברתית הגדולה ביותר שנעשתה מאז קום המדינה". עם זאת, עברו לדבריו 20 שנה מאז אותה רפורמה, וכעת יש מקום לבצע "אוברול".