שיתופי-פעולה הם הדבר החם בעולם האופנה הישראלי

כמו בתי האופנה בחו"ל, גם בתי האופנה המקומיים הפנימו ששילוב כוחות מעצים את הקולקציה ומשדרג את המותג ■ קבלו מקבץ של שיתופי-פעולה אופנתיים במיוחד

קסטרוX אלון ליבנה/צילום:דודי חסון
קסטרוX אלון ליבנה/צילום:דודי חסון

דורין פרנקפורט X שופרא

כוהנת האופנה הוותיקה דורין פרנקפורט, מפתיעה העונה בקולקציית נעליים שעיצבה עם רשת שופרא. הקולקציה כוללת חמישה דגמים אלגנטיים של נעליים (עם או בלי עקבים), בטוויסט אוריינטלי (Mule shoes), נטולות קשקושים והדפסים מיותרים, שכל אחד מהם מהווה תוספת דומיננטית, מפתיעה ועכשווית לכל מערכת לבוש. הנעליים מגיעות בזמש כחול עז, באדום פתייני, בעור שחור מאט בהטבעת נחש, ובעור בגוון כסף עמום.

■ טווח מחירים: 550-750 שקל להשיג בחנויות רשת שופרא ובחנויות של דורין פרנקפורט.

דורין פרנקפורט/צילום:עדי גלעד
 דורין פרנקפורט/צילום:עדי גלעד

קסטרו X אלון ליבנה

דיאלוג מתמשך של שנה בין מעצבי האופנה של קסטרו למעצב אלון ליבנה, הוליד קולקציית קפסולה הכוללת 21 פריטים. שני עולמות מנוגדים מייצגים אותם: עולם השטיח האדום ההוליוודי והנוצץ ודמות נערת הרוקנ'רול הבועטת, מעולם האופנועים והקעקועים. כמו במרבית הפריטים של ליבנה, מדובר בהצעות לבוש שהן הכול פרט לתבניתיות: הדיוק המפליא בגזרה, בחומרים ובצבע, כולל הטוויסטים הקטנים, הוא שעושה את ההבדל כשהגוף פוגש בבגד. כצפוי, הקולקציה כוללת מבחר שמלות ערב לצד טופים ומכנסונים מפתיעים, כולם מתאפיינים בכתב ידו של ליבנה: משחקי שקיפויות והסתרה, חיתוכים וצורות גיאומטריות, לצד דגמים אייקונים מוכרים מהארכיון שלו, שאהובים על הכוכבות שהוא מלביש: מביונסה ועד ליידי גאגא, קים קרדשיאן ואיגי אזליאה. "כמעצב שעובד כיום בכל העולם ומלביש כוכבות בינלאומיות, זו הזדמנות מרגשת עבורי לאפשר לקהל אוהבות האופנה של קסטרו ליהנות מהעבודה שלי בתחום הבינלאומי", אומר לבנה.

■ טווח מחירים: 200-1,200 שקל הקולקציה נמכרת במהדורה מוגבלת ב-20 חנויות בלבד ברחבי הארץ, ניתן להזמין גם באתר של קסטרו.

קסטרוX אלון ליבנה/צילום:דודי חסון
 קסטרוX אלון ליבנה/צילום:דודי חסון

דניאלה להבי X מאיה ארזי

שיתוף-הפעולה בין מותג התיקים המקומי והמכובד דניאלה להבי לבין המעצבת מאיה ארזי למותג LEV, הוליד קולקציה מקסימה ומקורית של 14 תיקים ו-4 צעיפים, המחברים בין תיק הסל האייקוני של דניאלה להבי, אחד מהתיקים המזוהים ביותר עם המותג, לבין פרויקט מחזור העודפים של ארזי. השילוב בין השניים יוצר שפה חדשה, מלאה בהומור, משחק וצבעוניות. תהליך העבודה על הפרויקט החל במהלך השנה האחרונה כאשר סטודיו העיצוב של המותג נפתח בפני מאיה ארזי ושימש לה כמעין מגרש משחקים שבו התאפשרה לה הגישה למה שהיא אוהבת יותר מכל - שאריות. מדי שבוע, הגיעה מאיה אל הסטודיו וליקטה עורות מכל העוסקים במלאכה. כל חתיכה כזו, גדולה או קטנה, נאספה ונאצרה לאוסף מרתק ומתוכו נוצרה הקולקציה. "תמיר רציתי לעבוד עם עור", אומרת ארזי. "זה חומר שלא עבדתי איתו קודם לכן, והרגשתי שממש זכיתי באוצר. קיבלתי גישה חופשית למטמון של חומרים, והדבר המעניין היה שבכל פעם כשהגעתי, המטמון השתנה".

■ את הקולקציה המשותפת ניתן להשיג בחנות של המותג דניאלה להבי רוטשילד 21 תל-אביב.

גדעון אוברזון X קסטרו

ההצלחה הגדולה של שיתוף-הפעולה של גדעון אוברזון עם קסטרו בעונת הקיץ שעברה, הובילה לשיתוף-פעולה נוסף ביניהם העונה, עם קולקציית בגדי ים מתוחכמת, המפליגה אל אווירת חופשת הקיץ ומראה השיט הקלאסי על היאכטה, בשילובי צבעוניות של כחול צי, לבן, טורקיז עמוק ופסים. אל הקבוצה מצטרפים הדפסים וטקסטורות כמו פסים במראה משיכות מכחול, רקמות והדפסי עוגנים מוזהבים, הדפס זברה בגווני כחול צי ובד פיקה עם טקסטורה מעודנת. כיאה לסגנונו המוקפד של אוברזון, אלמנטים עיצוביים משלימים את אווירת הריזורט בבגדי הים כגון רצועות כתפיים במראה חבל אלסטי, אבזמים מוזהבים במראה מט תעשייתי, וסרטי גימור מעודנים המדגישים את קווי חתכי בגדי הים, מחמיאים ומוסיפים טוויסט זוהר לעניין. "הסוד בבגדי ים הוא לא רק היופי שלהם", אומר אוברזון על הקולקציה. "אנחנו מעניקים דגש מיוחד לחייטות הדגמים, ולגזרות מתוחכמות ומחטבות שמעניקות בטחון מושלם".

■ מחירים: 200-300 שקל. להשיג בחנויות של קסטרו.

קום איל פו X קאפל אוף

שיתוף-הפעולה הזה נוצר כמענה למגמת נעלי הנוחות, שהפכה חלק בלתי נפרד ממלתחת הנעליים הקיצית. הבדים שנבחרו לנעליים המדוברות הם חלק מקולקציית הקיץ של קום איל פו, במטרה להפוך את הכפכפים לחלק בלתי נפרד ממראה "טוטאל-לוק" קליל יותר, בתחושת נוחות של בית. הכפכפים עוצבו על-ידי צמד המעצבים העומד מאחורי קאפל אוף, שלי סתת ואילון קומבור, ומבוססים על סוליית טבע שיובאה במיוחד לצורך הפרויקט מאיטליה.

■ מחיר: 490 שקל. להשיג בקום איל פו.

נסטיה ליסנסקי X מישמיש

נסטיה ליסנסקי, מעצבת אופנה, בלוגרית ואושיית אינסטגרם, חברה למותג הילדים מישמיש ועיצבה בעבורו קולקציית קפסולה מרעננת לזאטוטים. בניסיונותיה לגשר על הפער בין הטעם שלה לבין הרצון של שני ילדיה, הבינה לינסנקי שיש צורך באיזון שבין ההדפסים שמשמחים ילדים, לבין פריטים הפונים לטעמם של ההורים (והרוכשים), כך שהעקרון האסתטי שעומד מאחורי הקולקציה הוא השילוב בין השניים. ההדפסים המקוריים כמו הבננות בשילוב עם קעקועים, או פסים עם נקודות, עוצבו במיוחד עבור הפריטים הנינוחים והפרקטיים, בסגנון חופשי ונטול חוקים, בטשטוש החלוקה בין בנים לבנות, בסקאלת צבעים מצומצמת של אפור, כחול, לבן, שחור וצהוב.

טווח מחירים: 40-130 שקל. להשיג בחנויות הרשת של מישמיש.

זוגיות מקוונת

גם אתרי האופנה המקוונים מצטרפים לחגיגה ומארחים מעצבים עם קולקציות מוגבלות בהחלט

"בל אנד סו" מארחים את נטע פפו מ-DIVA

באתר "בל אנד סו" משיקים קולקציית קפסולה חדשה במהדורה מוגבלת של המעצבת נטע פפו, נכדתה של מייסדת מותג בגדי הים הותיק DIVA.

תהליך העיצוב של הקולקציה כלל צלילה לארכיון העיצוב של DIVA, משם דגו יחד המעצבת הראשית של המותג, יחד עם בעלות האתר, פרינטים מיוחדים ששולבו בקולקציה, לצד מוטיבים מעולם החי כמו פינגווינים ונמרים או לחלופין - הדפסים בהשראת שנות ה-70.

כדאי לשים לב לבגד הים השלם עם צווארון גולף קטנטן ושרוולים ארוכים, העשוי בד מסנן קרינה, שהולם במיוחד את אוכלוסיית ה-SAP והגלישה וכמובן את אלו המעדיפות להגן על עצמן מפני קרינת השמש המסוכנת.

המראה החסוד אגב, מתבטל במבט אחורי המציג גב סקסי חשוף לחלוטין. את קולקציית בגדי הים משלימה נעונה שמלת קרפ בגזרת גלביה רחבה עם הדפס מנוחש עשיר המכסה את כולה.

■ להשיג בלעדית באתר: belleandsue.co.il

שוז וובסטור מארחים את תמי בר-לב

בסוף השבוע הקרוב (חמישי-שבת), אתר הנעליים המקוון שוז וובסטור יפתח שואו רום חגיגי בכיכר המדינה להפנינג מכירה מיוחד, מלווה בשלל הנחות, של נעליים מקוריות לכלות ולמלוותיהן, שבו תושק גם קולקציית אביזרי הראש (הד-פיסים) במראה הכל-כך ייחודי ובעבודת-יד נפלאה של המעצבת תמי בר-לב.

■ כל הפרטים באתר של שוז.

שוז ותמי בר לב/ צילום: אסף עיני
 שוז ותמי בר לב/ צילום: אסף עיני

עדיקה מארחים את יואב ריש

בתחילת יוני, בטיימינג המותאם לעונת אירועי הערב וחתונות הקיץ, יושק שיתוף-הפעולה של אתר האופנה עדיקה עם מעצב שמלות הערב יואב ריש. הקולקציה תכלול 13 דגמים של בגדי ערב, שעוצבו על בסיס הגזרות וההדפסים המאפיינים את סגנונו של המעצב.

■ להשיג באתר עדיקה: adikastyle.co.il