מיליארדר מלאזי עם קבוצות באנגליה, בוסניה, ארה"ב (ועכשיו גם בלגיה)

וינסנט טאן, הבעלים של קארדיף סיטי מליגת המשנה באנגליה, מוליכת הליגה הבוסנית FK סראייבו ואחד המשקיעים בקבוצת ה-MLS שתקום בעתיד בלוס אנג'לס - רכש תמורת 5 מיליון אירו את קורטריק הבלגית

וינסנט טאן / צלם: רויטרס
וינסנט טאן / צלם: רויטרס

המיליארדר המאלזי וינסנט טאן מרחיב את פורטפוליו מועדוני הכדורגל שלו: בעליה של קבוצת קארדיף סיטי מליגת המשנה באנגליה רכש את קורטריק. הקבוצה משחקת בליגה הבכירה בבלגיה (ואף העפילה לפלייאוף העליון העונה, או "פלייאוף האליפות" כפי שהוא נקרא בבלגיה).

על-פי הדיווחים, ישלם טאן לבעלים הנוכחיים של קורטריק, משפחת דה גריס - 5 מיליון אירו בלבד בעבור העסקה. בנוסף לקארדיף, בהחזקותיו של טאן נכללות גם מוליכת הליגה הבוסנית FK סראייבו, והוא אחד המשקיעים בקבוצת לוס אנג'לס FC שאמורה להתחיל לשחק ב-MLS האמריקאית ב-2017.

הקדנציה של טאן בן ה-63 בקארדיף הפכה לשנויה במחלוקת. למרות שהוא העלה את הקבוצה לפרמיירליג (לפני שכאמור ירדה בחזרה לצ'מפיונשיפ) בזכות השקעת כספים משמעותית - הוא עורר את זעמם של האוהדים כששינה את צבע מדי המועדון הוולשי מכחול לאדום, מתוך מטרות של מיתוג ביבשת אסיה.

הונו של טאן מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-1.06 מיליארד דולר, ובפרופיל העסקי שלו ניתן למצוא מתחמי נופש, מגרשי גולף, נדל"ן והימורים.

טאן מצטרף לאנשי עסקים נוספים שמחזיקים במספר קבוצות במקביל בכדורגל האירופי. הבולטים מביניהם: רולאן דושאטלה (צ'רלטון האנגלית אותה מאמן הישראלי גיא לוזון, סטנדרד ליאז' הבלגית, ועוד); ג'יאמפאולו פוצו (אודינזה מהסרייה A, העולה הטרייה לפרמיירליג ווטפורד, וגרנאדה הספרדית).