כמה תעלה לכם הקיץ חופשה ביעדים פופולריים באירופה?

החופש הגדול מתקרב בצעדי ענק, וספקי התיירות מציעים הנחות למי שימהר להזמין חבילות נופש ליולי ולאוגוסט ■ "גלובס" בדק את המחירים ואת ההיצע למשפחות ביעדים פופולריים באירופה - מיוון ועד צפון איטליה

איי יוון / צילום:shutterstoc
איי יוון / צילום:shutterstoc

חופשת יולי-אוגוסט נראית רחוקה, אך עבור סוכני נסיעות שעת השין לשיווק מאסיבי של חופשות קיץ מעבר לים - כבר כאן, והדבר ניכר בשלל פרסומי "הקדם - הזמן" של הסוכנויות השונות.

קשרי תעופה, למשל, מפרסמת בימים אלה: "מתכננים וחוסכים, והכול ב-10 תשלומים". לדברי ניר מזור, מנהל שיווק קשרי תעופה, אלה שיקדימו להזמין חופשה ביולי-אוגוסט, יוכלו ליהנות מפרישת תשלומים רחבה של עד 10 תשלומים שקליים (מחיר החופשה מומר מדולר לשקל לפי שער המחאות ביום העסקה, ואת הסכום השקלי המתקבל מחלקים לתשלומים).

"עם 10 תשלומים קטנים, קל ואפשרי יותר לקחת את כל המשפחה לחופשה. מרבית המשפחות מעדיפות פריסה של בין 5 ל-7 תשלומים, אך גם ל-10 תשלומים מסתבר יש דרישה", הוא אומר.

עוד לדבריו, בנוסף לכך, המקדימים להזמין יכולים ליהנות גם מיתרון של מחירי פרומושיין שמציעים כיום בתי-מלון באירופה ובעיקר מלונות באגן הים התיכון, הסובלים מירידה חדה בביקושים בעקבות היחלשות השוק הרוסי. "מדובר בהנחות שיכולות להגיע עד לכ-15% במרכיב המלון, שהוא מרכיב משמעותי בחבילת הנופש", אומר מזור.

גם בסוכנות הנסיעות קווי חופשה יצאו עם פרסום: "מקדימים להזמין וחוסכים בגדול". לדברי אילן שלו, מנהל שיתופי-פעולה מסחריים בקווי חופשה, "מי שמזמין היום יכול לחסוך עד כ-20% במחיר חופשת קיץ ביעדים מבוקשים דוגמת איי יוון (כרתים, רודוס, קוס וקורפו); אגם גארדה בצפון איטליה; סיציליה ועוד".

לדבריו, בכל היעדים הללו, מלאי חדרי המשפחה בעיקר במלונות מוכרים ומבוקשים, הולך ומצטמצם ככל שמתקרבים אל מועד החופשה. "לפי שעה, נותרו לנו כמה מאות חדרי משפחה פנויים באישור מיידי בכל היעדים אותם אנחנו משווקים. לעומת זאת, בחדרי סטנדרט אין כרגע מצוקת מקומות. לגבי טיסות, עדיין יש מקומות בטיסות הנחשבות 'טובות', כלומר טיסות המאפשרות, מבחינת שעת היציאה ושעת החזרה, ימים מלאים בחו"ל - אך גם הן אוזלות מהר", אומר שלו.

"אנחנו בארקיע מפרסמים את הקיץ, אבל בעצם מתכוונים לחודש יולי ופחות לאוגוסט", מודה דודו מחלב, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. לדבריו, הביקושים לחודש יולי נמוכים מאלה של אוגוסט, מאחר שבאוגוסט מסתיימות הקייטנות, וישראלים רבים, המחפשים פתרון לילדיהם, מבקשים לנסוע עימם לחו"ל.

"באוגוסט הביקושים הם די קשיחים בגלל עניין סיום הקייטנות", אומר מחלב. "זה לא המצב בחודש יולי המתאפיין יותר בהזמנות של הרגע האחרון, של זוגות המנצלים מבצעי סוף שבוע ושל משפחות עם ילדים בוגרים ועצמאיים שאינם זקוקים לקייטנה. אנחנו מעדיפים להוזיל היום את מחירי החבילות בכ-10%-15% למקדימים להזמין ולמלא מקומות במהלך יולי, מאשר לחכות לרגע האחרון".

ישראייר מפרסמת אף היא: "הכי משתלם להזמין עכשיו חופשת קיץ לחו"ל". לדברין גיל סתיו, מנהל השיווק של ישראייר, החברה מציעה למזמינים כיום חופשה בחודשים יולי-אוגוסט בהנחות של עד כ-20%: "להערכתי, מי שיזמין ביוני את אותה חופשת קיץ במהלך יולי-אוגוסט - ישלם כ-20% יותר מהיום".

למזמינים היום כמה תעלה בקיץ 2015 חבילה משפחתית
 למזמינים היום כמה תעלה בקיץ 2015 חבילה משפחתית

למזמינים היום כמה תעלה בקיץ חבילה משפחתית באיי יוון
 למזמינים היום כמה תעלה בקיץ חבילה משפחתית באיי יוון

אז כמה נשלם?

בדיקה שביצענו שלשום (ד') מעלה כי מחירה של חבילת נופש ביעדים פופולריים באגן הים התיכון ובאירופה - גם אם מזמינים אותה היום - עדיין כרוכה בהוצאה ניכרת של אלפי שקלים.

כך למשל, עבור חבילה במהלך חודש יולי באחד מאיי יוון קוס, קורפו, רודוס, לוטראקי וכרתים - משפחה בת 4 נפשות תיאלץ להיפרד מסכום שנע בין 1,800 דולר ל-2,400 דולר, שהם כ-6,900-9,220 שקל.

לחילופין, על חופשה ביעד המשפחות הפופולרי, היער השחור בגרמניה, משפחה בת 4 נפשות תשלם ביולי כמעט 4,000 דולר, שהם למעלה מ-15 אלף שקל; ומשפחה שתשים פעמיה לאגם גארדה בצפון איטליה, תשלם ביולי עבור חבילה הכוללת 6 לילות בכפר נופש על בסיס לינה בלבד ורכב שכור לשבוע סכום של כמעט 14 אלף שקל.

ומה קורה למחירים בחודש אוגוסט? אלה מזנקים, כצפוי, במאות ובאלפי שקלים. כך למשל, חבילה של קווי חופשה הכוללת 4 לילות על בסיס הכול כלול באי קוס ביוון יעלו למשפחה בת 4 נפשות כמעט 600 דולר יותר (כ-2,270 שקל) באוגוסט לעומת יולי.

פער דומה של 600 דולר בין יולי לאוגוסט מצאנו גם בחבילה של ישראייר לרודוס: 2,116 דולר (כ-8,100 שקל) ביולי, לעומת 2,716 דולר (כ-10,430 שקל) באוגוסט. פער של 760 דולר, שהם כמעט 3,000 שקל, מצאנו בחבילה אחרת של קווי חופשה לפלרמו באיטליה באוגוסט לעומת מחירה של אותה חבילה ביולי.

מאידך, מצאנו גם חבילות שהפערים במחיריהן בחודש יולי לעומת אלה בחודש אוגוסט הם זניחים. כך למשל, חבילה של 3 לילות על בסיס חצי פנסיון בכרתים למשפחה בת 4 נפשות יקרה יותר באוגוסט ב-36 דולר בלבד (כ-140 שקל) לעומת אותה חבילה בדיוק חודש קודם לכן.