חוזר למקורות: אבי מוטולה מונה למשנה למנכ"ל קל אוטו

קל אוטו: "לאבי מוטולה יש רקורד מוכח בניהול חברות גדולות, והוא שימש כעוגן המרכזי בהצלחה ובצמיחה שלהן. אנחנו מאמינים כי לכל אדם מגיעה חזקת החפות מפשע, ואין זה מתפקידה של קל אוטו לשמש כרשות השופטת"

אבי מוטולה / צילום: תמר מצפי
אבי מוטולה / צילום: תמר מצפי

אבי מוטולה, המנכ"ל המפוטר של חברת אפריקה תעשיות, מונה למשנה למנכ"ל קבוצת קל אוטו. במסגרת התפקיד החדש מוטולה יהיה אחראי על פעילות המכירות ללקוחות פרטיים בקבוצת קל אוטו. מוטולה כיהן בעברו כמשנה למנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט.

קבוצת קל אוטו מורכבת ממספר חברות מתמחות העוסקות בהשכרת רכבים, מכירת רכבים חדשים ויד שניה, ליסינג, טרייד אין ועוד. החברה מחזיקה כיום מעל 30 סניפים ברחבי ישראל מאילת ועד כרמיאל, ומציעה את כל פתרונות הרכב עבור לקוחותיה.

מוטולה, כאמור, כיהן ב-8 השנים האחרונות כמנכ"ל נגב קרמיקה ומנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות.

מחברת קל אוטו נמסר כי "לאבי מוטולה יש רקורד מוכח בניהול חברות גדולות, והוא שימש כעוגן המרכזי בהצלחה ובצמיחה שלהן. לאורך כל הקריירה שלו הוא הוכיח יכולת משמעותית בהובלת ארגונים והחדרת חדשנות לשווקים. אנחנו מאמינים כי לכל אדם מגיעה חזקת החפות מפשע, ואין זה מתפקידה של קל אוטו לשמש כרשות השופטת".

לפני כשבועיים דיווחה אפריקה תעשיות לבורסה על האשמות חמורות כנגד המנכ"ל לשעבר, אבי מוטולה, שפוטר באמצע חודש מארס. "לידיעת החברה הגיעו טענות ואסמכתאות שהעלו חשש לביצוען של פעולות שלא כדין על ידי מוטולה, לשעבר מנכ"ל החברה ומנכ"ל החברה הבת נגב קרמיקה, שעיקרן נטילת כספים שלא כדין מחברות קבוצת נגב ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים, ו/או שימוש שלא כדין בכספי חברות קבוצת נגב לשימושים אישיים, ללא אישור וללא דיווח לגורמים המוסמכים", נכתב.

"מבדיקות שערכה החברה, בניהולו של המבקר הפנימי ובסיוע משרד חקירות חיצוני, נמצא כי יש ממש בחשדות אלו. לתאריך הדוח, נמצאו ממצאים ביחס למשיכות אישיות בהיקף של כ-2 מיליון שקל (לאחר תחילתם של תהליכי הבדיקה הוחזרו לנגב חלק מסכומים אלה), והחברה ממשיכה להתקדם בהליכי הבדיקה בנושא זה, לרבות ביחס לחשדות לקיומם של סכומים נוספים שנמשכו כמשיכות אישיות. "לאור ממצאים אלו", מוסיפה החברה, "החליט הדירקטוריון על ביטול יתרת תקופת ההודעה המוקדמת של מוטולה ועל הקפאה של כלל זכויותיו על פי תנאי העסקתו (ובכלל זאת קופות גמל לרבות פיצויי פיטורין וקרן השתלמות, מענק הסתגלות, תוכנית בונוס מיוחד ואופציות), עד לאחר סיום בירור החשדות...".