רק אחרי שהוא נופל

ערוץ 10 מעמת את הצופים עם סיפורם של הילדים הלא מקובלים

ילדים, השמנת יתר / צלם: thinkstock
ילדים, השמנת יתר / צלם: thinkstock

"ילדים לא מקובלים", יום א' 21:00, ערוץ 10

הבדל חד וברור מזה לא יכול להיות: בערוץ 2 חוגגים עונת VIP לילדים הגדולים והמקובלים, בערוץ 10 מעמתים את הצופים עם סיפורם של הילדים הלא מקובלים. ילדים לא מקובלים היו ויהיו תמיד.

אם תשאלו אותי, מעמדם של הלא מקובלים דווקא השתפר: אני בטוח למשל שילד לא מקובל בקיבוץ, בשנות ה-50 נניח, היה מגלה מהר מאוד את הצד הלא טוב של ארץ ישראל הישנה והטובה - בעוד שלחלק מהילדים של היום יש קבוצות תמיכה אינטרנטיות, אפשרות להוכיח את עצמם לאו דווקא על מגרש הכדורסל או בין הבנות, שלא לדבר על העובדה שאפילו ילדות יפות בתיכון יודעות כבר שלפעמים שווה להיצמד לחנון שמקבל 100, במקום לחתיך שלא דופק חשבון למורה.

לפיכך אני מתעקש להפנות את המבט מהילדים, אל גיבורי המשנה בטרגדיה הזאת, ההורים. בשנים האחרונות יש להורים נטייה להאשים את "המערכת" בכל רעה חולה שפוקדת את ילדיהם: בית-הספר, הצופים, האינטרנט, האייפון והאלכוהול.

את חוסר מעורבותם בחיי הילדים שלהם, הם דווקא מקבלים בהבנה. הרי מהם חיים ללא הגשמה עצמית, קריירה ושאר הבלים שהמצאנו כדי להתחמק ממשימות חשובות בהרבה?

כן, זה קשה להבין למה הילד שלך לא מקובל, לנסות לסייע לו או להסביר לו שזה בסדר, לא חייבים להיות מקובל בכל מחיר. הרבה יותר קל לקחת אותו בחופש לחו"ל, לשכנע את עצמך שמדובר ב"זמן איכות" או לרכוש עבורו אייפון חדש - כדי שיהיה את מה להאשים בניתוק המתהווה בינך לבינו.

למשפחות חמות ואוהבות, אגב, אין ילדים לא מקובלים.

למלך אין כתר

משחק האליפות של מכבי תל-אביב בכדורגל, יום א' 21:00, ערוץ 1

כבר שבועיים שאנו עוקבים, גם במדור הזה, אחר מרוץ האליפות של מכבי תל-אביב. למרבה הצער של רבים מאוהדיה, ההכתרה הסופית והרשמית תתקיים כנראה הערב, כשהמלך הבלתי מעורער של האליפות הזאת, ערן זהבי, המורחק בגין צבירת כרטיסים צהובים, לא ישתתף בחגיגה.

אז נכון, את החגיגות המאורגנות הוחלט לדחות בשבועיים, בין היתר כדי לאפשר גם לזהבי לרקוד על הדשא, אבל אוהדי כדורגל יודעים שחגיגות מתוכננות, מרהיבות ככל שיהיו, הן תחליף עלוב להתפרצות השמחה הספונטנית.