קרן אינפיניטי סין תחזיק מניות Baozun בכ-100 מיליון דולר

בוננזת האינטרנט הסינית של הקרן הישראלית-סינית

אמיר גל–אור / צילום: תמר מצפי
אמיר גל–אור / צילום: תמר מצפי

הבוננזה של הקרן הישראלית-סינית אינפיניטי סין בחברת האינטרנט Baozun נחשפת: Baozun הסינית הגישה בסוף השבוע תשקיף מעודכן לקראת הנפקה בנאסד"ק, ממנו עולה כי השווי המבוקש בהנפקה עומד על 1.8 עד 2.1 מיליארד דולר - לפי מחיר מניה של 12-14 דולר.

לפני כשנתיים אינפיניטי השקיעה מיליוני דולרים בודדים בחברה הסינית לפי שווי של כ-100 מיליון דולר בלבד ל-Baozun ומחזיקה כיום ב-6.6% ממניות החברה. בטווח המחירים המבוקש שוויי מניותיה עומד על 89-104 מיליון דולר.

Baozun מתכננת לגייס סכום שינוע בין 132 מיליון דולר ל-177 מיליון דולר, תלוי במחיר המניה ובמימוש האופציה של החתמים לרכוש מניות לאחר ביצוע ההנפקה. החתמים המלווים את החברה בהנפקה, הם מורגן סטנלי, קרדיט סוויס ובנק אוף אמריקה-מריל לינץ'. לפי נתוני בורסת נאסד"ק, ההנפקה של Baozun צפויה להיערך בשבוע הקרוב, ככל הנראה ביום חמישי. לאחר ההנפקה תיסחר מניית החברה תחת הסימול BZUN.

קרן אינפיניטי ישראל-סין מוחזקת בין היתר בידי כלל תעשיות, שהייתה בעבר חלק מקבוצת אי.די.בי, וכיום נמצאת בשליטת איש העסקים לן בלווטניק. אמיר גל-אור הוא מייסד ושותף מנהל בקרן.

אינפיניטי משקיעה בחברות שלהערכתה יש להן פוטנציאל להפוך למובילות שוק בסין באמצעות מינוף הידע הטכנולוגי. בשנה שעברה רשמה הקרן הצלחה כשחברת WLCSP, חברה בת של שלקייס הישראלית-סינית (שבה הקרן היא משקיעה מרכזית), העוסקת בתחום ההגנה על שבבים, הונפקה בבורסת שנחאי לפי שווי של 780 מיליון דולר.

הנציגה של נייק ו-HP בסין

בתשקיף המעודכן מפרטת Baozun כי היא מתכננת להקצות כ-32 מיליון דולר מהסכום שיגויס לשיווק ומכירות; כ-26 מיליון דולר למחקר, פיתוח ולתשתיות טכנולוגיות; ועוד כ-13 מיליון דולר להרחבת המחסנים שלה ולתשתית הפיסית הנדרשת לפעילותה.

Baozun משנחאי הוקמה ב-2007 והיא מספקת שירותים לוגיסטיים בתחום המסחר המקוון (e-commerce). היא מייצגת בסין מותגים בינלאומיים, כגון מיקרוסופט, HP והאגן-דאז. מדובר בחברות שרוצות לעשות מיקור-חוץ (אאוטסורסינג) חלקי לפחות של פעילות האונליין שלהן, ו-Baozun לוקחת על עצמה את מאמצי הלוגיסטיקה, השיווק, בניית הקשרים והאסטרטגיה בתחום.

לפי נתונים שפרסמה החברה, שוק המסחר המקוון במותגים בסין גדל מ-4 מיליארד דולר בשנת 2010 ל-129 מיליארד דולר בשנת 2014 - צמיחה שנתית ממוצעת של 145.7%; בהמשך הצפי הוא לשוק של 379 מיליארד דולר בשנת 2017. שוק השירותים הנלווים למסחר המקוון במותגים צפוי לגדול מ-4 מיליארד דולר ב-2014 ל-16 מיליארד דולר ב-2017.

בעלת המניות הגדולה ביותר ב-Baozun היא ענקית האינטרנט הסינית Alibaba (עליבאבא) שמחזיקה טרום ההנפקה ב-23.5% מהון המניות של Baozun.

בשנת 2014 הכנסותיה של Baozun הסתכמו בכ-255 מיליון דולר, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה היה 25.1 מיליון דולר.

Baozun

עיסוק: מספקת שירותים לוגיסטיים עבור מותגים בולטים בתחום המסחר המקוון

מיקום: שנחאי

מספר עובדים: 1,580

שנת הקמה: 2007

מנכ"ל: Vincent Wenbin Qiu

לקוחות בולטים: פיליפס, Nike, מיקרוסופט, HP, יוניליבר והאגן-דאז

הכנסות 2014: 255 מיליון דולר

הפסד 2014: 25.1 מיליון דולר

רווח נקי Non-GAAP 2014: 4.1 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: עליבאבא 23.5%, Crescent Castle Holdings ,23.1% Tsubasa 17.8%, המייסדים 19.6%, אינפיניטי 6.6%

שווי מבוקש בהנפקה: 1.8-2.1 מיליארד דולר

סכום שיגויס: 132-177 מיליון דולר