"לנו בבאר-שבע היה ברור שביבי הולך לנצח"

קרן אוזן, שלא התקבלה לגל"צ - לטענתה כיוון שלאביה קוראים מוריס והוא נהג משאית מנתיבות - היא היום האישה החזקה בקבוצת רדיו ישראל, עם רגל אחת ברדיו ת"א ורגל שנייה ברדיו דרום

קרן אוזן / צילום: איל יצהר
קרן אוזן / צילום: איל יצהר

קריין החדשות הוותיק של קול ישראל, צבי סלטון, עשה את דרכו לפנימייה התיכונית החקלאית, "אשל הנשיא" הסמוכה לאופקים, במטרה להקים את הרדיו החינוכי הראשון בארץ.

השנה הייתה 1993, שנה של תהפוכות רבות בתקשורת הישראלית, וסלטון יצא דרומה נחוש למלא את משימתו החלוצית, אך לצד זה גם סקפטי מעט. הוא שמע רבות על בית-הספר הייחודי, על התיכוניסטים שמגיעים אליו מיישובי הדרום, שהיה רחוק אז הרבה יותר מהמרכז, ועל החינוך לעבודת האדמה, אך לא היה משוכנע אם יצליח לאתר תלמידים מוכשרים דיים בכדי להיות שדרני רדיו. אלא שהנערים והנערות שהתייצבו לאודישנים הפיגו את חששותיו במהרה. אחת מהן, שהגיעה אל האודישן היישר מחליבת בוקר ברפת, משכה את עיניו ואוזניו במיוחד.

"עלמה יקרה, מה שמך בישראל?", שאל סלטון את הצעירה בקולו הרדיופוני, וזו תלתה בו בתגובה זוג עיניים גדולות והשיבה בלי לחשוב פעמיים: "אתה יודע, גם כשאני בחוץ לארץ קוראים לי קרן".

"ככה סלטון נדלק עליי וקיבל אותי, ושם התחילה הקריירה שלי ברדיו שנמשכת עד היום", מתארת קרן אוזן, אותה נערה שכיום היא אחת הנשים המשפיעות על הרדיו בישראל.