מעצר עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה הוארך עד סוף החודש

ביהמ"ש: "השניים לא בחלו בכל דרך אפשרית לפגוע בחקירות רגישות תמורת בצע-כסף" ■ עם זאת, ביהמ"ש טרם הכריע האם להיענות לבקשת מח"ש להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נגדם

רונאל פישר בעת הארכת מעצרו /צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר בעת הארכת מעצרו /צילום: ליאור מזרחי

עו"ד רונאל פישר ורב-פקד ערן מלכה נשארים במעצר. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, כרמי מוסק, האריך היום (ג') עד ל-31 במאי את מעצריהם של פישר ומלכה, החשודים בשורה של מעשי שוחד, קבלת דבר במירמה, הלבנת הון, שיבוש מהלכי חקירה ועוד.

עם זאת, בית המשפט טרם הכריע האם להיענות לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים ולהאריך את מעצר השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

השופט הורה לשירות המבחן לערוך תסקיר מעצר ביחס לפישר ומלכה, שלאחר קבלתו יקבל החלטה בנושא. "שירות המבחן יביע עמדתו בין היתר גם לעניין המסוכנות מפישר ומלכה, נסיבותיהם האישיות, וכן יבחן את חלופות המעצר בעניינם", קבע השופט.

בהחלטתו רמז בית המשפט כי הוא ייטה להאריך את המעצרים גם בהמשך, בכותבו כי על-פי כתבי האישום שהוגשו בשבוע שעבר נגד מלכה ופישר, "אין ספק כי עילות המסוכנות והחשש משיבוש מהלכי משפט קיימים במקרה זה במלוא עוצמתן".

לדבריו, "החשודים לא בחלו בכל דרך אפשרית לעשות שימוש למטרותיהם בחומרי חקירה רגישים, לפגוע בחקירות רגישות, להעביר מידע לנחקרים, להנחות אותם כיצד להתנהל בחקירות, ובמקרים רבים תוך תמורת בצע-כסף בסכומים גבוהים של מאות אלפי שקלים".

"בלי מורא, בלי חשש"

בהחלטתו להאריך את המעצרים, הזכיר השופט כי פישר, מלכה וכן עו"ד רות דוד-בלום, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר ושותפתו של פישר, כבר ניסו לכאורה לשבש את מהלכי החקירה. זאת, בהקשר לניסיונות חוקרי מח"ש לחדור למכשירים הניידים של החשודים וכן בנוגע להתכנסות פלילית לכאורה שנערכה בביתו של פישר, שבמסגרתה הם תדרכו לכאורה את ע', עדת המדינה בפרשה ולשעבר העוזרת של פישר, כיצד לנהוג כאשר תיעצר ותיחקר.

"באותה פגישה שהייתה בנוכחות עדת המדינה, פישר ודוד-בלום הועלו תרחישים שונים, הועלתה האפשרות כי עדת המדינה תעזוב את הארץ ועניינים אחרים הקשורים לחקירה - עובדות המובילות למסקנה כי נעברו עבירות של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט", הזכיר השופט. "מעשיהם של פישר ומלכה, הן לאור עוצמתם והן לאור עשייתם לאורך תקופה ארוכה, מלמדים על כך שהם אינם יראים מרשויות האכיפה ומאימת החוק ואינם חוששים מהליכים משפטיים כלשהם".

מלכה מיוצג בידי עורכי הדין עופר ברטל ועדי כרמלי; פישר מיוצג בידי פרופ' עו"ד רון שפירא ועו"ד ד"ר קרן שפירא-אטינגר; את מח"ש מייצגות עורכות הדין קרן אלטמן וליאורה נהון.