מייסד ויקיפדיה: "מקבל איומים על חיי - אבל לא משמעותי"

ג'ימי ויילס התארח בפורום GarageGeeks, שם ריאיין אותו יוסי ורדי: "מבחינתי הייתי עושה עלייה - הבעיה היא שאני לא יהודי"

את האנציקלופדיה החופשית של ויקיפדיה לא ממש צריך להציג, ונראה שגם את ישראל לא ממש צריך להציג למייסד ויקיפדיה, ג'ימי ג'ימי ויילס, שביקר בה כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות.

השבוע הוא קפץ לביקור נוסף בעקבות זכייתו בפרס דן דוד, שהוענק לו בתחילת השבוע באוניברסיטת תל-אביב, ביחד עם 5 זוכים נוספים. ויילס קיבל מיליון דולר בהיותו זוכה יחיד בקטגוריית ההווה.

אתמול (ב') התארח ויילס בפורום ה-GarageGeeks, שם ריאיין אותו יוסי ורדי.

"מבחינתי הייתי עושה עלייה - הבעיה היא שאני לא יהודי", אמר ויילס לורדי כשדיברו קצת על ישראל. ורדי שאל לדעתו של וויילס על הקונפליקט הישראלי-פלסטיני והקריאות לחרמות על ישראל. וויילס טען כי שמע על כך, אבל בחר שלא להביע עמדה בעניין.

ורדי שאל את ויילס האם הוא מקבל איומים בגלל תכנים שונים בויקיפדיה, וזה השיב כי "ברור שבאתר עם 500 מיליון קוראים בחודש יהיו לעתים גם איומים, אבל לא משהו רציני". בכל מקרה, אמר בחיוך, הוא לא חושף את כתובתו, והפרט היחיד שהוא מוכן לחשוף זה שהיא בלונדון.

לשאלה מיהם התורמים הגדולים ביותר לויקיפדיה, ענה ויילס כי "האמריקאים הם התורמים הגדולים ביותר בדרך-כלל", אך טען כי אינו זוכר בעל-פה את המספר המדויקים של החלוקה הגיאוגרפית.

ורדי, בדרכו הייחודית, פנה לקהל ושאל מי מהם תרם אי-פעם לויקיפדיה, ושיעור ניכר מהנוכחים, בהם לא מעט יזמים ואנשי היי-טק, הרימו יד.

ורדי שאל את ויילס למה אין וידיאו בערכים השונים בויקיפדיה, והוא ענה כי אין לכך דרישה מהקהילה, אולם בהחלט יש לכך מקום. בין החסמים שציין בהקשר זה היו מגבלות זכויות יוצרים של תכני וידיאו, שאינם מאפשרים להוסיף תכנים היסטוריים חשובים ואחרים.

שלשום (א') כאמור קיבל ויילס את פרס דן דוד באוניברסיטת תל-אביב, ובמעמד קבלת הפרס אמר כי "השאיפה שלי היא להגיע ללפחות 250 אלף ערכים בכל שפה שבה יש לפחות מיליון דוברים של השפה. מדובר בכ-330 שפות. כיום ויקיפדיה קיימת במעל 250 שפות, אך רק ב-27 מהן יש מעל 250 אלף ערכים".