שניידר אלקטריק יקים את מערך החשמל בשדה התעופה בתמנע

עלות הקמתה השדה מוערכת בכ-1.7 מיליארד שקל ■ היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, וכולל פתרון מלא של ניהול בקרת מערך האנרגיה

תאגיד ניהול האנרגיה העולמי שניידר אלקטריק יספק את מערך האנרגיה של שדה התעופה בתמנע. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, וכולל את כל מערכות החשמל במתח גבוהה.

שניידר גם תספק את מערכת השליטה והבקרה של המערך האנרגטי. הקמת תשתית המערכות בשדה התעופה הבינלאומי בתמנע מבוצעת בימים אלה על-ידי מנוליד חרות מערכות מקבוצת י.ש. האחים יעקובי.

שדה התעופה בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון אשר יהווה נמל בינלאומי שני שייבנה בדרום הארץ במרחק של 19 ק"מ צפונית לאילת. הנמל יחליף את שני נמלי התעופה הדרומיים- אילת ועובדה, וישמש אלטרנטיבה לנתב"ג.

בנמל מתוכנן מסלול המראות ונחיתות, באורך של 3,100 מ"ר. עוד יוקמו אזורי תפעול ותמך וטרמינל שיספק מענה לכ-1.8 מיליון נוסעים בשנה על שטח של כ-28,000 מ"ר. על-פי התכנון, הפרויקט צפוי להסתיים בסוף שנת 2016, והפעלה צפויה עד אמצע שנת 2017.

במרץ האחרון זכתה חברת דניה סיבוס במכרז של רשות שדות התעופה להקמת טרמינל הנוסעים ואזורי התמך בנמל. עלות הבניה הוערכה בכחצי מילארד שקל.

פיליפ ברמי מנכ"ל שניידר אלקטריק בישראל אמר כי, הפרויקט מהווה פריצת דרך בשוק הישראלי בשל העובדה שמדובר בפרויקט ראשון מסוגו של ניהול בקרת כלל מערך האנרגיה. "מעבר לאספקת הציוד, אנחנו מספקים את החוכמה והיכולת לשלוט במערכות, מה שמביא לייעול אנרגטי של שדה התעופה ומספק אמינות ובטיחות באספקת החשמל באופן רציף וללא תקלות".