כחלון מקדם תוכנית לפיקוח על שכר הדירה

עפ"י התוכנית, בעלי הדירות לא יוכלו להעלות את שכר הדירה למשך שנתיים עד שלוש ■ בערוץ 2 דווח כי הקפאת שכר הדירה תהיה עד 5 שנים ■ לפני יומיים ח"כ שפיר קראה לכחלון במאמר ב"גלובס" לתמוך בתוכנית שהציעה

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

האוצר בוחן את חידוש הליכי החקיקה של החוק להקפאת גובה שכר הדירה לתקופה של שנתיים עד שלוש - כך נודע ל"גלובס". ערוץ 2 דיווח הערב (ג') כי נשקלת הקפאת שכר הדירה לתקופה של 5 שנים, אך באוצר מעריכים כי מדובר בפרק זמן ארוך מדי.

בתקופה האחרונה הועלו מספר יוזמות להקפאת שכר הדירה ובהן הצעת חוק ממשלתית שקידמו שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי ליבני. ההצעה שלא הבשילה בשל הקדמת בחירות, הציעה להגביל את העלאת שכר הדירה ללא יותר מ-2% לשנה ולחייב משכירי דירות לחשוף בפני השוכרים החדשים את הסכמי השכירות הקודמים.

בנוסף להקפאת שכר הדירה מצפים באוצר ליישום צעדים שעליהם הוסכם במסגרת חבילת הצעדים בתחום הגדלת מלאי הדירות להשכרה בהסכם הקואליציוני להקמת הממשלה. מדובר בין היתר בהקמת פרויקטים של דירות להשכרה בהיקף אלפי יחידות לשנה והרחבת סמכויותיה של חברת "דירה להשכיר".

ח"כ סתיו שפיר ממפלגת המחנה הציוני יזמה בכנסת הקודמת הצעת חוק בשם "שכירות הוגנת", שנועדה לפקח על שוק השכירות. בהצעת החוק של שפיר תמך כאמור גם שר האוצר לשעבר לפיד.

לפני יומים שפיר פנתה לכחלון באמצעות מאמר שפורסם ב"גלובס" וקראה לו לתמוך בהצעת החוק שלה. "עכשיו, כשהממשלה החדשה מתחילה לעבוד, צריך להצהיר מפורשות: 2 מיליון שוכרי הדירות הישראלים לא יעמדו בסיבוב נוסף של הבטחות ללא כיסוי. גם את שכר הדירה האסטרונומי שהם משלמים עכשיו, כבר אין להם מאיפה לגרד. מחירי השכירות הולכים ומאמירים בכל רחבי הארץ", כתבה שפיר.