עלייה קלה בהכנסות אל-על; ההפסד צומצם ל-15.99 מ' ד'

הכנסות אל-על ברבעון החולף: 419.8 מיליון דולר ■ המנכ"ל: "שיפור משמעותי בתוצאות"

ירידה בהוצאות ההפעלה, ובמרכזן עלויות הדלק, סייעה לחברת התעופה אל על לצמצם את הפסדיה לרבעון הראשון, הנחשב חלש עונתית, ב-60%, ל-16 מיליון דולר. המשקיעים בת"א הריחו זה מכבר את השיפור הצפוי, ומניית אל על זינקה בשנה האחרונה בכ-40%, לשווי שוק של 475 מיליון שקל.

בדוחות מציינת החברה, שבשליטת משפחת בורוביץ' ופויו זבלדוביץ', כי המחיר האפקטיבי של הדלק הסילוני שלה, לאחר פעולות גידור שביצעה, ירד בכ-25% ביחס לרבעון הראשון ב-2014, וכי הוצאות הדלק היוו קצת יותר מ-28% ממחזור הפעילות שלה, לעומת 35.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים של אל על, הסבירה היום כי לעיקר השיפור ברמה התפעולית "תרמה ירידת מחירי הנפט שהביאה לקיטון של כ-30 מיליון דולר בהוצאות הדלק, וזאת למרות הגידול בפעילות". בפעילות השוטפת, הכנסות אל על לרבעון הראשון גדלו בשיעור מתון של 1% ל-420 מיליון דולר, אולם בשל הצמצום בהוצאות, כאמור, הרווח הגולמי הרבעוני שלה קפץ פי שלושה, ליותר מ-52 מיליון דולר. רווח זה סייע לה לצמצם את ההפסד התפעולי ב-72%, ל-14 מיליון דולר, ולהציג את הצמצום בהפסד בשורה התחתונה.

דוד מימון, מנכ"ל אל על, אמר כי "בחורף יש פחות פעילות וההוצאות הקבועות של החברה גבוהות מהפעילות התעופתית, לכן צמצום ההפסד, הקטן ביחס לשנים קודמות, הוא סימן טוב".

על רקע ההשלכות השליליות של מבצע "צוק איתן", שהתקיים בחודשי קיץ 2014, מימון אמר כי "אנחנו עוקבים בדאגה אחרי מספר כניסות התיירים לארץ, ועדיין לא רואים התייצבות למספרים שראינו בשנים קודמות, מה שצריך להטריד את קובעי המדיניות". עוד הוא ציין כי "הגדלנו את נתח השוק שלנו בכ-6% לכ-35.5%, בעיקר בזכות פעילות UP (מותג הטיסות המוזלות - א.ל)".

אל על מפעילה טיסות במטוסי נוסעים ליותר מ-30 יעדים ומפעילה 40 מטוסים, 27 מהם בבעלותה. בסוף הרבעון הראשון החברה העסיקה כ-6,100 עובדים - עלייה של 3% ביחס לסוף 2014.

אל על מציינת בדוחות כי נמשכת התרחבות פעילות חברות המציעות טיסות מוזלות (Low Cost) בקווים לישראל, וצופה כי "מגמת ההחרפה בתחרות צפויה להימשך עם יישום הפעימה השנייה של 'הסכם השמיים הפתוחים' עם אירופה ותחילת לוח הזמנים של קיץ 2015".

תוצאות אל על 1-15
 תוצאות אל על 1-15