תוצאות חזקות של אלקטרה העבירו את קבוצת אלקו לרווח

אלקטרה תרמה לרווח 42 מיליון ש' - קפיצה של 55% ביחס לרבעון המקביל ■ קרן הריט LAT שבה מחזיקה אלקטרה 37% צפויה לגייס עד 500 מיליון ד'

חברת ההחזקות אלקו שבשליטת גרשון זלקינד סיכמה רבעון ראשון חיובי ל-2015, שבסיכומו הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-39 מיליון שקל, מתוכו 16 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של 29 מיליון שקל ברבעון המקביל (והפסד של 88 מיליון שקל בכל שנת 2014). סך הכנסותיה של החברה צמח ב-12.5% ל-1.8 מיליארד שקל.

אלקו מחזיקה בשלוש חברות ציבוריות - אלקטרה, אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) ואלקטרה נדל"ן, במניות קרן הריט האמריקאית LAT וכן במיזם נדל"ן בסין (Elco Holland). בימים האחרונים הגישה LAT, שבה מחזיקה אלקו 37%, תשקיף לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), במטרה לבצע הנפקה ראשונית, ועל פי ההערכות היא צפויה לגייס 400-500 מיליון דולר ולהציף ערך נאה לאלקו.

בסיכום הרבעון הראשון של אלקו ל-2015 בולטת לחיוב פעילותה של אלקטרה , המנוהלת בידי איתמר דויטשר, שתרמה לרווחיה 42 מיליון שקל - קפיצה של 55% ביחס לרווחיה ברבעון המקביל אשתקד. אלקטרה, הנחשבת לאחת מהקבוצות הקבלניות הגדולות בישראל, ולזרוע הפעילות החזקה של אלקו, נהנתה בסיכום רבעוני משיפור בתוצאות, בעיקר בתמיכת מגזר הפעילות המרכזי שלה - פרויקטים למבנים ולתשתיות בישראל, שם ההכנסות קפצו ב-30% ל-785 מיליון שקל (71% מסך ההכנסות) וסייעו לשיפור רווחיה.

בסה"כ נהנתה החברה מעלייה רוחבית בהכנסות, והציגה עלייה של 21.5% במחזור הרבעוני, שהסתכם ב-1.1 מיליארד שקל. ברמה התפעולית אלקטרה נהנתה משיפור מגזר הפרויקטים למבנים ולתשתיות בישראל, על רקע הצמיחה בפעילות, וכן נהנתה משיפור ניכר בתחום הזכיינות, בעקבות עדכון שווי הוגן של נגזרים. כך, סך הרווח התפעולי שלה זינק ב-48% ל-70 מיליון שקל והשתרשר לשורה התחתונה.

שיפור בתוצאות הציגה גם יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אמ"צ, שרשמה רווח נקי רבעוני של כ-6 מיליון שקל, אחרי שנה שלילית במיוחד שעברה עליה ב-2014, ושבסיכומה הפסידה 66 מיליון שקל, על רקע התחרות הגוברת בתחום וההאטה בצריכה בשוק המקומי. בעקבות ההידרדרות במצבה, אמ"צ, המפעילה את רשתות "מחסני חשמל", "שקם אלקטריק", "סנסור" ואת רשת "אייס אוטו דיפו", הכריזה לפני כמה חודשים על תוכנית התייעלות אגרסיבית, שסייעה לשיפור הרווחיות שלה ושינתה את המגמה בדוחות.

זרוע הפעילות השלישית של אלקו, אלקטרה נדל"ן, שנוקטת בתקופה האחרונה מדיניות מימושי נכסים כדי לשפר את נזילותה, סיכמה את הרבעון הראשון ללא רווחים משמעותיים. רואי החשבון של אלקטרה נדל"ן מפנים את תשומת לב המשקיעים לתוכניות הנהלת החברה לעמידה בפירעון התחייבויותיה, הכוללת מימוש נכסים ושחרור עודפים מפרויקטים יזמיים. בהנהלת החברה סבורים כי יהיו בידיה מספיק מקורות כדי לעמוד בהתחייבויות.

מכרה נכס בארה"ב

לפי הנתונים, לאלקטרה נדל"ן יתרות מזומנים, שווי מזומנים ומסגרות אשראי לא מנוצלות של 229 מיליון שקל, והיא צופה תזרים מזומנים נטו של 127 מיליון שקל עד סוף השנה, בעקבות מימוש נכסים. מול אלה, עד סוף השנה היא נדרשת לשלם חובות של 222 מיליון שקל. השבוע השלימה אלקטרה נדל"ן מכירת נכס בארה"ב תמורת 58 מיליון דולר, מימוש שהניב לה תזרים מזומנים חופשי של כ-8 מיליון דולר.

השפעה חיובית נוספת על הדוחות של אלקו הייתה מכירת פעילות המזגנים שלה באירופה, אחרי שבשנים האחרונות הסבה לה הפסדים גדולים שהצטברו למאות מיליוני שקלים. אלקו נסחרת בבורסה בשווי של כ-950 מיליון שקל, אחרי זינוק של 50% שרשמה מנייתה מתחילת השנה, אולם שנה אחורה היא רושמת תשואה שלילית של 12%.

תרומת החברות לתוצאות אלקו ברבעון הראשון
 תרומת החברות לתוצאות אלקו ברבעון הראשון