ג'נט ילן: ניתן להעלות את הריבית עוד השנה

יו"ר הפד ציינה הערב כי היא מכירה בכך שהנתונים חלשים עד כה השנה, אולם הדגישה כי ההאטה ברבעון הראשון לא תמשך והיא צופה שהכלכלה תשתפר ■ מרבית חברי הפד לא מעוניינים להעלות את הריבית בחודש יוני

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

ניתן להעלות את הריבית בארה"ב השנה, אם הכלכלה תראה שיפור, כך אומרת הערב (ו') יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן.

ילן, שנשאה נאום בלשכת המסחר של פרובידנס, אמרה כי קצב העלאות הריבית יהיה הדרגתי, וכי יקח מספר שנים עד שהריביות יחזרו לרמה נורמלית.

הנגידה ציינה כי היא מכירה בכך שהנתונים חלשים עד כה השנה, אולם הדגישה כי ההאטה ברבעון הראשון לא תמשך והיא צופה שהכלכלה תשתפר בהמשך השנה.

"הכלכלה האמריקנית תמשיך לצמוח. אם היא תמשיך לצמוח כפי שאני צופה, אני חושבת שיהיה ראוי בשלב כלשהו השנה להתחיל להעלות את הריבית הפדרלית ולהתחיל לנרמל את המדיניות המוניטרית", אמרה ילן.

בכך ילן ממשיכה את הקו אותו היא מובילה כבר תקופה ארוכה, לפיו הכלכלה האמריקנית עומדת בפני קשיים אולם היא במגמת שיפור, מה שיוביל את הבנק המרכזי להעלות את הריבית באופן הדרגתי בשנים הקרובות.

מוקדם יותר השבוע פורסם פרוטוקול פגישת הפד מאפריל, ממנו היה ניתן להבין כי העלאת הריבית בחודש יוני ירדה מהפרק. זאת, מכיוון שרק מעט מחברי הפד הביעו תמיכה בצעד זה, על רקע החולשה של הנתונים מהרבעון הראשון.

עם זאת, אמרו חברי הפד, החולשה ברבעון הראשון היא זמנית בלבד, והמומנטום הכלכלי צפוי לתפוס תנופה בהמשך השנה.