מתקפת טרום בחירות. פלאטיני: "בלאטר מכתים את תדמית פיפ"א"

רגע לפני הבחירות לנשיאות פיפ"א בשווייץ, האיש החזק באופ"א יצא בביקורת חריפה נגד השווייצרי, שצפוי לקבל קדנציה חמישית על הכיסא: "אני מבין שהוא חושש מהריקנות שאולי תהיה לו ביום שאחרי"

מישל פלאטיני עם ספ בלאטר / צלם: רויטרס
מישל פלאטיני עם ספ בלאטר / צלם: רויטרס

לקראת הבחירות לנשיאות פיפ"א, שיתקיימו בסוף השבוע הקרוב במהלך הקונגרס שיערוך ארגון הכדורגל העולמי בציריך, שווייץ - יצא נשיא הארגון האירופי אופ"א, מישל פלאטיני, במתקפה נגד ספ בלאטר - הנשיא המכהן בפיפ"א, שעל-פי הערכות יזכה לאמון מ-209 המדינות המשתתפות בהצבעה ויקבל מנדט להמשיך לקדנציה חמישית בתפקיד אותו הוא ממלא ברציפות מאז 1998.

"הוא פשוט מפחד ממה שצופן לו העתיד", תקף פלאטיני בראיון ל"ל'אקיפ". "הוא נתן את החיים שלו עבור המוסד הזה, עד לנקודה בה הוא חושב שהוא עצמו זה פיפ"א. אני מבין שהוא חושש מהריקנות שאולי תהיה לו ביום שאחרי, זה דבר טבעי, אבל אם הוא באמת אוהב את פיפ"א, הוא צריך להעמיד את האינטרסים שלה לפני אלו של עצמו".

פלאטיני הצהיר כי יתמוך בבחירות בנסיך הירדני עלי - המתמודד היחיד שנשאר במירוץ מול בלאטר בן ה-79, לאחר פרישתם של מיכאל ואן-פראח ההולנדי וכדורגלן העבר הפורטוגלי לואיס פיגו.

"כל עוד בלאטר נשאר במקומו, בין אם הוא אוהב את זה ובין אם לא, בין אם זה הוגן ובין אם לא - לפיפ"א תהיה בעיית אמינות, התדמית שלה תהיה מוכתמת ולכן היא גם תהיה חסרת סמכות", המשיך פלאטיני.