ויזה משיקה תוכנית חדשנות לסטארט-אפים ישראלים בפינטק

במסגרת התוכנית, אנשי ויזה אירופה ילוו במשך 100 יום את הסטארט-אפים הנבחרים ויסייעו להם לשלב את הטכנולוגיה בחברה או אצל הלקוחות ■ מי שיצלח את התוכנית, יקבל תמיכה במסחור המוצר

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

תחום הפינטק ממשיך לרתוח: היום (ג') הודיעה ויזה אירופה כי היא משיקה בישראל את Visa Europe Collab, תוכנית חדשנות שתאפשר לסטארט-אפים ישראלים שפועלים בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות לקבל ליווי צמוד מאנשי החברה ואף בהמשך הדרך לשלב את הטכנולוגיות והפתרונות שפיתחו בתוך ויזה עצמה או באחד משותפיה הרבים ברחבי אירופה.

במסגרת ההשקה, מונה עודד סלומי למי שיוביל את התוכנית בישראל ובכך למעשה הוא פורש מתפקידו כמנהל התת-אזורי של ישראל ומלטה בוויזה אירופה לאחר כחמש שנים.

"בעבר היה פחד לתאגיד כמו ויזה לעבוד עם סטארט-אפים כי אנחנו מעבירים תחת ידינו הרבה כסף - 1.5 טריליון אירו באירופה בשנה שעברה", מסביר סלומי. "זה מפחיד לחשוב שאתה חושף מחזורים כאלה של צרכנים לאיזה סטארט-אפ שלא ברור אם הוא יודע איך לנהל את התהליך. אבל בסוף הבנו שאין ברירה כי שם נמצאת החדשנות והפתרונות לאתגרים השונים".

לדברי סלומי, התהליך של Collab מתחיל מבדיקת כלל המועמדויות של הסטארט-אפים שהם מבקשים לקבל. "בשבועיים הראשונים אנחנו נבדקו אם הסטארט-אפים ראויים להיכנס לתהליך איתנו. לאחר מכן יש 100 ימים שבמהלכן היזמים יעבדו עם אנשי ויזה כדי להבין איך אפשר לעבוד עם הטכנולוגיה ולבנות הוכחת היתכנות של המוצר. זה יכול להיות פיילוט איתנו, עם ספק, עם סולק, חטיבה חיצונית וכו'", הוא מסביר.

סלומי מבהיר כי לא מדובר הם לא מחפשים רק חברות פינטק קלאסיות. "גם חברות שנוגעות במערכת התשלומים רלבנטיות כמו השפעה על חוויית הצרכן בתוך החנות, שילוב ביג דאטה בתהליך המכירה, ניהול סיכונים, ארנקים סלולריים ועוד", הוא הוסיף.

"בסוף הפיילוט צריך להחליט אם זה דבר שאנחנו רוצים לתמוך בו ולהפוך אותו למסחרי", הוא מוסיף. לדבריו, "אנחנו לא הולכים להשקיע או מחפשים מטרות להשקעה. הרעיון הוא לקדם סטארט-אפים לרמה של מוצר מסחרי. כל אחד יכול לתת כסף - אנחנו בונים תהליך שיהיה יותר שווה מכסף ויעמיד משקיעים בתור".

בין החברות שכבר הצטרפו לתוכנית החדשה של ויזה אירופה אפשר למנות את Zooz ו-MyCheck לצד PayItSimple ו-Pronto.il. הרעיון הוא שעד סוף השנה שלוש חברות יסיימו את הליך 100 הימים ויעברו למסחור ועד סוף השנה הבאה 20 חברות יעברו תהליך זה ויסיימו אותו בהצלחה.