ההמלצות החמות: 5 מניות היי-טק שקרנות גידור קונות

קרנות גידור גדולות מחזיקות נתחים משמעותיים במניות אפל, גוגל, פייסבוק, יאהו ומיקרוסופט

בורסה- מסחר- דולר/ צילום: שאטרסטוק
בורסה- מסחר- דולר/ צילום: שאטרסטוק

השוק השורי בוול סטריט נכנס לאחרונה לשנתו השביעית ואם גם השנה הזאת תסתיים בעליות יהיה זה שיא היסטורי שכן לעולם לא עלה שוק המניות 7 שנים ברציפות.

לכן, יש לא מעט מנהלי השקעות ומשקיעים פרטיים החוששים משנה של ירידות חדות וזעזועים. נכון להיום, בכל אופן, לא נראים באופק סימנים להחלשות השוק השורי האדיר והתנודתיות ממשיכה להיות נמוכה.

מסתבר שגם לא מעט מנהלי קרנות גידור גדולות, המנהלות מיליארדרי דולרים, לא חוששים וממשיכים להזרים כספים למניות היי-טק גדולות שאינן זולות (סקטור ההיי-טק נסחר במכפיל ממוצע של כ-24). באתר מארקטווטץ' פורסמה רשימה של 5 מניות היי-טק כאלה.

1. אפל . איבדה את מקומה הראשון בקרב קרנות הגידור הגדולות כשבמהלך הרבעון הראשון של 2015 מספר המיליארדרים שהחזיקו את החברה המוערכת ביותר בעולם ירד מ-19 ל-16. האקטיביסט קארל אייקן מחזיק בכ-52.76 מיליון מניות אפל. בימים האחרונים שלח אייקל מכתב למנכ"ל אפל טים קוק בו הוא כותב שלדעתו המניה שווה 240 דולר. עוד קרנות גידור המחזיקות במניה הן Fisher Asset Management של קן פישר וגרינלייט קפיטל של דיוויד איינהורן.

2. גוגל . ענקית האינטרנט עברה למקום הראשון עם 17 מנהלי קרנות ומיליארדרים המחזיקים במניותיה (מסוג A). קרן Viking Global יותר מהכפילה את החזקותיה במניה במהלך הרבעון האחרון וכיום מחזיקה בכ-1.64 מיליון מניות.

3. פייסבוק . 15 מנהלי קרנות ומיליארדרים המחזיקים במניותיה של הרשת החברתית הגדולה בעולם בסוף הרבעון הראשון, לעומת 12 בסוף 2014. פייסבוק דיווחה על גידול מרשים בהכנסותיה ברבעון וגם במספר המשתמשים הפעילים. קרן Lone Pine Capital היא אחת המחזיקות הגדולות במניות פייסבוק עם 8.11 מיליון מניות.

4. יאהו! עוד ענקית אינטרנט ברשימה עם 15 מנהלי קרנות ומיליארדרים המחזיקים במניותיה בסוף הרבעון לעומת 12 בסוף 2014. קרן OZ Management של המיליארדר Daniel S. Och הגדילה את החזקותיה במניה ב-63% לכ-14.65 מיליון מניות.

5. מיקרוסופט במקום החמישי עם 13 מנהלי קרנות ומיליארדרים המחזיקים במניותיה בסוף הרבעון לעומת 14 בסוף 2014. המיליארדרים קן פישר וסטפן מנדל מחזיקים נתחים גדולים בחברה ואילו OZ Management מכרה את כל החזקותיה.