בלי טיפת דלק: צפו במכונית חדשה שנוסעת על אוויר

צפו במכונית החדשה ופורצת הדרך שזוכה להתלהבות רבה מסביב לעולם: נוסעת על אוויר דחוס בלבד, ומאפשרת נסיעה ללא שימוש בדלק למרחק של כ-130 ק"מ

רחפן ספרייט/ צילום: מתוך הוידאו
רחפן ספרייט/ צילום: מתוך הוידאו

מכונית בשם איירפוד (AIRPod), שנוסעת על אוויר דחוס, זכתה בעסקת פיתוח בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "שארק טנק" (Shark Tank).

רוברט הרווץ', איש עסקים ממוצא קרואטי, שהוא אחד המשקיעים המשתתפים בתוכנית, הסכים בשבוע שעבר להשקיע 5 מיליון דולר בחברת זירו פולושיון מוטורס (ZPM), בעלת הרישיון בארה"ב לחברת MDI מלוקסמבורג, המפתחת את מכונית האוויר, שפועלת על מנוע המשתמש באוויר דחוס כחלופה למנוע הבעירה הפנימי.

בתמורה להשקעה, ירכוש הרווץ' 50% מהחברה, אולם ההשקעה מותנית בכך שהחברה תשיג את הזכויות לייצר ולמכור את המכונית בכל המדינה.

המכונית פותחה על-ידי גאי נגרה, לשעבר מהנדס בפורמולה 1. המכונית שוקלת 270 ק"ג, היא יכולה להגיע למהירות של 80 קמ"ש ולנסוע למרחק של 130 ק"מ. היא מונעת מאוויר קר הדחוס למיכלים בלחץ גבוה, הוא מחומם ומוזרם לגלילים של מנוע בוכנה. לא מתבצעת שום בעירה ולכן אין זיהום אוויר. לדבריו של נגרה, האוויר שנפלט מצינור המפלט נקי יותר מהאוויר שנכנס אליו, הודות לפילטר פנימי.

בהוואי צפוי לקום המפעל הראשון, ובחברה מקווים שיוכלו להתחיל במכירת המכוניות הראשונות בארה"ב במחצית השנייה של השנה, כשהמחיר יעמוד על 10,000 דולר ליחידה.