הטיפ היומי: למרות הבעיות, המניה הזו מומלצת ב"קנייה"

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית HP במחיר יעד של 40 דולר

חברת המחשוב HP / צילום: בלומברג
חברת המחשוב HP / צילום: בלומברג

חברת המחשוב Hewlett-Packard נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-61 מיליארד דולר. החברה מייצרת ומשווקת מדפסות, מערכות מחשבים ומוצרים שונים לעסקים ולבתים, וכן מספקת שירותים טכנולוגיים.

בשבוע שעבר פרסמה HP את דוחות הרבעון הפיסקלי השני של 2015. התוצאות והתחזיות היו יכולות להיות גרועות יותר. תוצאות הרבעון לא היו גרועות כמו החששות המוקדמים, למרות שעדיין ישנו סימן שאלה בנוגע לתזרים המזומנים העתידי. ההכנסות ירדו ב-6% לרמה של 25.5 מיליארד דולר; והרווח הנקי למניה על בסיס GAAP-Non היה 87 סנט, קרוב לרף העליון של התחזית וגבוה מהתחזיות שלנו.

תחום השרתים הפתיע לטובה בעוד תחום השירותים לאנטרפרייז (ארגונים עסקיים) היווה הפתעה שלילית. האתגרים בתחום השירותים הובילו כבר להוצאות של 2 מיליארד דולר בגין רה-ארגון בשלוש השנים האחרונות. אנו מצפים שבשנת הכספים 2016 הרווח הנקי למניה יגדל ל-3.75 דולר, לעומת 3.64 דולר השנה, ושתזרים המזומנים החופשי יתאושש ויסתכם ב-5.5-6 מיליארד דולר. HP ממשיכה לצפות לתזרים חופשי של 3.5-4 מיליארד דולר ב-2015, בין היתר על רקע השפעות שליליות של תזמון עסקאות גידור.

תחום החומרה מחזיק מעמד, אך תחומי התוכנה והשירותים מאכזבים. ההכנסות ממכירת מחשבים אישיים (PC) ירדו ב-5%, כפי שצפינו. למרות שהמנכ"לית, מג וויטמן, אמרה ששוק ה-PC חלש מהצפוי, HP הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בו. בשוק השרתים נרשמה צמיחה של 11%, נתון מצוין, ויש צבר הזמנות חזק שצפוי להגיע במחצית השנייה. בכל הקשור לשירותים, החברה מתקרבת ליעדי שולי הרווח שלה, אך ההכנסות ממשיכות לאכזב. ירידה של 20% במיקור חוץ משקפת לחצים של שינוי בתעשייה ותדרוש עוד רה-ארגון.

מחיר היעד שלנו למניה, 40 דולר, פרמיה של כ-18% על מחיר השוק - מבוסס על מכפיל רווח של 10 בתוספת תזרים חופשי שמשקף כ-4 דולר למניה. המכפיל מהווה דיסקאונט ביחס לקבוצת ההשוואה, בשל חולשת הפורטפוליו של HP. עם זאת, לאור הצפי לשיפור בתזרים החופשי, אנחנו מאמינים שהמניה אטרקטיבית והמלצתנו היא "קנייה".

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם