באומן-בר-ריבנאי נפרד מתקציב הפרסום של מלונות דן

הפרידה מגיעה על רקע החלטת רשת המלונות לרכוש את המדיה באמצעות גורמים מחוץ למשרד הפרסום

דן אכדיה בהרצליה / צילום: איל יצהר
דן אכדיה בהרצליה / צילום: איל יצהר

למעלה מ-10 שנים של התקשרות בין מלונות דן למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי מגיעות לקיצן: ל"גלובס" נודע כי על רקע כוונת רשת המלונות לרכוש מדיה לקמפיין הנוכחי באמצעות גורם מחוץ לקבוצת באומן-בר-ריבנאי, הודיע המשרד להנהלת הרשת על הפסקת ההתקשרות.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשבועות האחרונים קיבלה הרשת הצעות מדיה ממספר גורמים בשוק, אך רשמית לא מדובר היה במהלך של מכרז, כי אם בתהליך שבסופו אמור היה משרד הפרסום לקבל הצעה ולהציג מולה הצעה נגדית.

היקף שנתי של 10 מיליון שקל

תקציב הפרסום של רשת מלונות דן מטופל בבאומן-בר-ריבנאי מאז שנת 2002, אז זכה בתקציב בתום מכרז שכלל מספר משרדים. לאורך כל השנים ניהל המשרד הן את תקציב הקריאייטיב של המשרד והן את תקציב המדיה.

רשת מלונות דן אינה הלקוח היחיד של באומן-בר-ריבנאי שבחר לרכוש מדיה באמצעות גופי רכש מדיה שאינם נמנים עם הקבוצה. לקוחות נוספים, גדולים בהרבה, דוגמת שטראוס, ביטוח ישיר או החברה המרכזית, פועלים באופן הזה.

נראה כי בבאומן-בר-ריבנאי החליטו לא ליישר קו עם ההתנהלות הזו, אשר מחלישה אותם מאוד מבחינת כוח מדיה, והחליטו לייצר הצהרה במקום קל יחסית - תקציב לא גדול, שאובדנו לא ייצר אצלם שינוי דרמטי. בשנה שעברה פרסמה רשת המלונות בהיקף של 10 מיליון שקל במחירי מחירון.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, אישר את הפרטים ומסר בתגובה כי במשרד התקבלה החלטה אסטרטגית לא לעבוד עם לקוחות שלא רוכשים את המדיה באמצעות המשרד.

בתגובה לשאלת "גלובס" לגבי לקוחות אחרים של המשרד שמתנהלים באופן דומה למלונות דן, השיב לובטון: "במלונות דן מדובר בשינוי הסכם של כ-10 שנים. בעבר טעינו כשקיבלנו לקוחות ללא מדיה, ואנו פועלים לתקן את הטעות".