מיקרוסופט תשיק את מערכת ההפעלה חלונות 10 בסוף יולי

חלונות 10 חוזרת לממשק המוכר מחלונות 7 ומציעה את העוזרת הקולית קורטונה ■ חבל שקורטונה לא תומכת בעברית

windows 10 / צילום מסך
windows 10 / צילום מסך

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט - חלונות 10 - תהיה זמינה להורדה ב-29 ביולי. את המערכת ניתן יהיה להוריד בחינם במשך השנה הראשונה כשדרוג לבעלי הגרסאות האחרונות של חלונות (המערכת תמשיך לעבוד בחינם גם לאחר השנה הראשונה). מיקרוסופט הודיעה שתאפשר כבר עכשיו להזמין את השדרוג, באמצעות הודעה שתופיע במחשבים עם חלונות.

לטענת מיקרוסופט, חלונות 10 תהיה מאובטחת יותר עבור ארגונים, תאפשר מעבר נוח למשתמשי חלונות 7, כאשר היא תפעל על מחשבים עם מסכי מגע והיא תתאים להפעלה גם באמצעות עכבר ומקלדת.

בספטמבר 2014 הציגו במיקרוסופט את הגרסה הראשונה (אלפא) של חלונות 10 עבור ארגונים, בה כבר אפשר היה לראות את חזרתו של תפריט ההתחל, המשלב גם גישה לאפליקציות ממשק האריחים. יכולת נוספת, היא עמוד התראות המציג הודעות מכל התוכנות במחשב ושליטה בהגדרות. מיקרוסופט גם שילבה זיהוי אוטומטי של מערכת ההפעלה על המחשב בה היא מותקנת. כך, שכאשר מדובר במסך מגע, הממשק מותאם ליכולות הללו וכאשר המשתמש עובד עם עכבר ומקלדת, הוא מקבל את הגרסה הקלאסית והמוכרת של חלונות.

בין החידושים שמיקרוסופט הוסיפה לחלונות 10, אפשר למצוא את העוזרת הקולית האישית - קורטונה, המאפשרת לבצע פעולות שונות בשפה חופשית. למשל, אפשר לשאול, "האם אני צריך ללכת עם מעיל מחר?", "כמה עולה ללמוד במכללה מסוימת?" ולבקש ממנה להציג מצגת, תמונות או מסמך מתאריך מסוים המאוחסן במחשב או בשירות הענן של מיקרוסופט - OneDrive. מכיוון שקורטונה לומדת פרטים אישיים על המשתמש בשביל לפעול בצורה המתאימה עבורו, מיקרוסופט גם הציגה יכולת למחוק את המידע הזה או חלק ממנו.

דפדפן על הקצה

מיקרוסופט תשלב בחלונות 10 את הדפדפן Edge. הדפדפן יתמוך בעט מגע וכתיבה או איור של שרטוטים על-גבי עמוד האינטרנט. היכולת הזו תעבוד גם במכשירים ללא מסך מגע, באמצעות כתיבת הערות עם המקלדת. הדפדפן גם כולל יכולת שיתוף של אותו עמוד עם הערות ברשתות חברתיות או במייל.

יכולת חדשה, היא קריאה של עמוד אינטרנט, כך שהוא יראה כמו כתבה, כאשר הוא מוריד ממנו את כל הבאנרים והפרסומות. החידוש האחרון הוא חיבור של קורטונה בדפדפן, כאשר היא מציגה מידע שנחוץ באותו רגע. למשל, כאשר משתמש מתחיל לכתוב כתובת אתר אינטרנט של חברת תעופה, קורטונה תדע להציג ישר מידע על טיסה שהוא רשום אליה.